Wednesday, March 6, 2013

Frukostsmoothie delux

Det här är en ny morgonsmoothie (även kallad SIAB smoothie) som jag har börjat med nu när bären börjar kosta mer än 15kr igen =P
Den består av:
1 avokado
1 banan
ca 1,5 dl kokosmjölk/kräm (gillar man inte kokos kan man såklart byta ut det mot yogurth/fil/soygurth/havregurth..)
1/2 pressad citron
2 spenatblad / romanblad
1/2-1 msk linfrön

Blanda ingredienserna till en smoothie och tillsätt topping efter smak. Jag har kört på cashews, valnötter och jordgubbar.
Har även hört att päron ska vara väldigt gott till! =)
Färdig smoothie med all topping
I förrgår efter ett oväntat långt träningspass var jag så otroligt trött att jag inte orkade laga någon mat alls.
Det blev risgrynsgröt (kanske var det sista innan nästa jul?!) med färskpressad grapejuice och knäckebröd.

Jag var så trött att jag tappade en sked socker på toppen (syns nog lite på bilden). haha

Mattias, Nick, Millan, ni vet vad jag snackar om när jag säger att handen somnade mitt i en rörelse...igen... :D
Men den här gången drabbades ingen.


1 comment:

  1. Haha vafan Nellan. Käkar du något som inte innehåller kokos i någon form? Tror det är all kokos som orsakar sleeping hand syndrome. Om du inte passar dig kommer händerna börja somna på tävlingar med! :D

    /Mattias

    ReplyDelete