Friday, May 23, 2014

En helg i Innsbruck

Senaste två veckorna har varit fullt ös och tittar jag framåt ser det ut att fortsätta i samma stil =)

Nu när tempot i livet har ökat igen är det svårt att ta den lilla tiden man har över till att sitta framför datorn. Det blir en halv minut när man väntar på att maten ska bli kokas/stekas klart och är jag riktigt trött hamnar jag framför något serieavsnitt.

Annars är det laga mat, sova, läsa bok och snart massa utekvällar i solen :)

Påväg från München till Innsbruck
Mitt senaste äventyr var resan till Innsbruck och Världscupen i boulder som ägde rum där.
Dit åkte jag tillsammans med Stella, Robban, Danne och Geir. Ett riktigt härligt gäng att vara på resande fot med!
På plats mötte vi även klättrarna från Danmark och Norge.
För Stella var det här första världscupen i Boulder (hur coolt är inte det!!) och för mig var det här första världscupen efter överbelastningen! =)
Framme i Innsbruck, inte helt 100 väder, men bättre än snö! :)

Det kändes helt otroligt overkligt att vara tillbaka på en världscup. Det var inte planerat men jag är otroligt glad och tacksam över att jag fick och kunde åka!

Jag vet att min form inte är på topp och jag tränar just nu mer grundstyrka än klättring, så inför tävlingen jobbade jag mycket med min mentala inställning. Jag ville inte ta det hela seriöst utan snarare som en träning och avstämning för att se vart jag ligger i förhållande till nivån på tävlingarna.

Nästan så att jag kopplade av lite för mycket för när jag klättrade hade jag nästan lite svårt att tagga till och verkligen ta i :P Jag fokuserade så mycket på vad jag gjorde, hur jag gjorde det och vad jag skulle ändra att jag glömde bort att satsa 120% på alla försöken!
Det har aldrig hänt mig på en tävling förut - men nu vet jag att jag måste tillåta mig själv mer nervositet och lite mer krav och förväntningar för att ge allt.
Men det tror jag inte blir några problem!

Killarnas isolering öppnade och stängde tidigt på morgonen, så när jag och Stella fortfarande låg och mornade var det dags för grabbarna att ge sig av.
Det var riktigt skönt att få sova ut och se killarna klättra först.
Robban flashar problem nr 1!
Det var riktigt länge sen jag var så nervös av att se någon annan klättra som när Danne körde på sista kvalproblemen. Vi visste ju att Danne skulle ta sig till semi om han gjorde det på 3 försök, men det visste ju inte han. Oj vad vi hejade och gormade, svetten flödade på fingertopparna och vi hoppades innerligt att han skulle klara det.
Han satte problemet och gjorde det riktigt snyggt! Men tyvärr inte på tillräckligt få försök.
Nästa gång gör han det, då är det Semi! :)
Danne på problem nr 4
Stella gick ut före mig i kvalet så jag fick tyvärr inte se henne klättra. Vi klättrade inte heller i samma kvalgrupp så vi kunde inte heller prata om problemen i efterhand. Lite trist, men det är så det blir ibland. Det var ju rekorddeltagarantal på världscupen med 70 tjejer! Ascoolt!

Jag lyckades flasha första problemet och ta tre zon (utöver första), men tyvärr - och här har jag lärt mig en ganska viktig läxa - så fick jag bara två bonusar i resultatlistan! =(
Jag tittade inte så noga på mitt scorecard men var helt säker på att zonen stod med när jag fick lappen. Uppenbarligen gjorde den inte det.. Trist! Men som tur var handlade det bara om en placering den här gången. =)
Jag är iaf riktigt glad med min klättring! 4 utav 5 problem borde jag ha satt då de kändes fullt överkomliga. Det 5e var tuffare och den vet jag inte ens om jag tycker att jag borde klarat.. :P
Bra problem var det, jag fick ut mer klättring än vad jag brukar och det var så mycket roligare än jag hoppats på att få tävla igen!!
So close, but still so far! - borde tagit det greppet, borde inte tappat kroppen. :)
Det var jättekul att få träffa alla grymma klättrare och vänner och jag hoppas verkligen att vi fortsätter vara fler svenskar som åker på tävlingarna.
Förhoppningsvis är vi några som kommer iväg redan i slutet av juni till Laval, Frankrike.
klättergänget som roar sig i väntan på mat! :)
Nu är motivationen superhög, det känns obeskrivligt bra att kunna träna och tävla igen och det ska bli så kul att fortsätta min påbörjade träning med Marie och STAC!

Danne var så grym att han filmade alla mina försök på alla mina problem! Hur sjyst är inte det?!
Nu ser jag allt jag gör rätt och allt jag behöver öva på. Det jag behöver öva på är betydligt mycket mer än det jag gör rätt! ;P

Här är lite filmer från mina kvalproblem! =)
Kval 1
Kval 2

Kval 3

Kval 5

No comments:

Post a Comment