Wednesday, May 14, 2014

Innsbruck!

Nu är det bara en dagar kvar till vi flyger mot Innsbruck.

För tillfälle känner jag mig inte så jättetaggad på att åka. Nästan tvärtom. 
Men det har ingenting med tävlingen att göra (eller kanske lite). 
Det ska äntligen bli bra väder i Sveige igen, sol och runt 15 grader, MEN,
tyvärr ser det inte lika lovande ut i Innsbruck. Där ska det vara runt 5 grader och regn, med chans till snö! 

Vi ska alltså tävla utomhus (värma upp o allt) i 5 grader och regn! :( 
Jag som tycker det är jobbigt att bli varm inne på K2. :P 

Tänk om jag inte hade köpt den här biljetten och bestämt mig för att i sista minuten tävla. Då hade jag fått njuta av värme och utomhusklättring! 
Det är mest värmen och solen som lockar! :) jag är riktigt less på att gå runt o frysa hela tiden!! 

Men okej. Nu är det såhär läget ser ut. Och det hjälper ingen, framförallt inte mig själv, att gå runt o klaga o nöta det här. 
Så nu är det bara bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen! 

Så hur gör jag det bästa av den här situationen? 
-Jag vet att jag tycker det är jättekul att tävla! Så den delen ser jag fortfarande fram emot :D 
-Det kommer bli jättekul att träffa alla andra klättrare som man inte ser så ofta. 
-Det blir skönt att se lite nya miljöer, Innsbruck är ju trots allt riktigt vackert!! 
-Jag är van vid att frysa vid det här laget, jag har tjocka kläder och förhoppningsvis motsvarar temperaturen inne på K2 (när det var som kallats) ungefär temperaturen som kommer vara i Innsbruck, så jag borde klara av det helt okej. 
-Det är jättekul att vi är så många som åker från Sverige!! 

För mig blir de nya utmaningarna här att värma upp ordentligt och framförallt att hålla värmen och inte tappa för mycket energi innan klättringen. 
Så det kommer bli mycket mental pepp, och ännu mer mat i isoleringen.

Jag har gjort en checklista för mig själv med prestations- och mentala mål jag har med tävlingen.
Och det känns riktigt kul att åka på min första världscup efter skadan. =D
Jag struntar verkligen i hur det går placeringsmässigt, bara jag har kul! =P


No comments:

Post a Comment