Tuesday, May 15, 2012

Fartfylld helg och superpepp för Innsbruck!


Imorgon bitti 04.07 går flygbussen från Västberga till Skavsta (suck) flygplats! 
Det är alltså dags att börja packa resväskan! :)

I början av förra veckan besökte jag Victor på Totalkropp. Han gick igenom axlar och rygg och kollade lite på min fot. 
Snäll som han är så erbjöd han sig att komma förbi Klättercentret onsdag kväll för att tejpa min fot så jag kunde träna! 
Jag fick även komma förbi honom på fredag förmiddag bara för att lära mig hur jag ska tejpa foten till tävlingen.
Guld värt!!
Efter besöket hos Victor cyklade jag sedan förbi Liljeholmens vårdcentral där dom tog massa blodprover. Bl.a. för glutenintolerans. Jag har haft problem med magen ett tag och kände att det var dags att kolla upp det! Om en vecka får jag veta om proverna gett något resultat. :)
Efter Vårdcentralen cyklade jag in till stan och Polisens hittegodsmottagning. 
Vi hade inbrott för lite mer än ett halvår sen och dom hade nu hittat lite av stöldgodset. Jag cyklade dit för jag trodde (som lappen sa) att det bara var lite småsaker men blev lite överraskad när damen drog fram en datorskärm.. Det var på gränsen men jag lyckades precis få ner den i väskan så jag kunde cykla hem! 
Väska full med stöldgods

Lördagen fylldes med massa klättring. Vi hade träning med Carlos som var och hälsade på och det blev snack om tävling och motivation. 
Bra ord och bra samtal! 
Man får sig nästan alltid en bra tankeställare. :)
Direkt efter det vidare till ett PT pass på Solna och sedan "hem" till K2 för att heja på Juniorerna som klättrade final i Sverigecupen Boulder! 
Jag blir så sugen på att tävla själv så det är bra att jag får göra det snart :D
Dom är så sjukt duktiga och det ska bli kul att tävla mot dom på SM i höst!! :)

På söndag morgon åkte jag ut till Ekerö och Kilmaninstitutet. 
Jag blev tipsad av Anders som jobbar i kassan på KC om Ulf Kilman, utbildad inom bl.a. kinesiologi (han har väldigt många andra utbildningar i bagaget), och hans verksamhet. Jag kollade upp det lite och bestämde mig för att skicka iväg ett mail till dom i torsdags och fråga vad dom hade att erbjuda. 
20 minuter senare ringde dom upp mig och sa att Ulf var fullbokad långt framåt men var riktigt sugen på att träffa mig så han ordnade en tid på söndag morgon kl 9.30! 
Hur sjysst är inte det! :) 
Jag åkte dit och visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Det här är ju verkligen inte något som passar alla - Robban skulle t.ex. aldrig vilja träffa Ulf. :P
Innan jag åkte dit hade jag inte gett dom några uppgifter om mig själv mer än att jag hade problem med magen, återhämtningen och att jag klättrar.
Besöket började med att jag kopplades in i en maskin som läser av kroppen, något som dom tydligen använder mycket mer inom sjukvården i USA än vad dom gör i Sverige... 
Den berättade bl.a. att jag har problem med mitt vänsta öra, förmodligen något kroniskt, att jag har problem med ländryggen, axlarna och att det har påverkat mina höfter, framförallt höger höft. Dessutom berättade den att jag hade problem med i stort allting som hade med magen att göra - tarmarna, lever, njurar - allt!

Kul - jag har jättemycket problem! :)
Det häftiga är att jag kan bekräfta att det stämmer (allt utom magen som jag inte har någon koll på). 
När jag var 14-15 år opererade jag trumhinnan i mitt vänstra öra, och den krånglar nästan alltid. 
Jag har haft problem med svank och axlar sedan jag var liten pga skolios och min högra höft är svagare än den vänstra.. 
Man får tro vad man vill men jag tyckte det var ganska häftigt! 
Under två timmar gick vi igenom mycket om min kropp, magen och nervsystem.
Man vet inte riktigt vad man ska tro när man är på en sån här grej men med tanke på hur många han har hjälp och hur duktig han är på allting måste han göra nånting rätt. :P
Jag och Ulf Kilman
Trots hans fullbokade kalender fick jag en ny tid om en månad (den här gången på en lördag). Vilket uppskattas extremt mycket! Förhoppningsvis visar maskinen mindre fel på mig då!
Jag fick också med mig lite kanadensisk gulrot och bär och växtblandning hem för att hjälpa magen bli bättre. 
Sist jag åt en bärblandning mådde jag toppen så jag hoppas den här gör detsamma för mig!
Presenter... :)
Jag fick även med mig en bok som Ulf och hans fru Charlotte skrivit om livsstil, hälsa och mat. Jag ska läsa den och sen kommer jag lägga den som blädderex på Klättercentret, så håll ögongen öppna! =)

Tejpat handleden för att få behålla lite hud! :)
Efter besöket på Kilmaninstitutet bestämde jag och Robban oss för att åka ut och klättra! 
Det blev Ågesta och vi fick jättetrevligt sällskap av Arvid, Laura, Maja, Stefan och Nathan. :)
Det är så kul att klättra ute! Och jag blir så sjukt taggad på att klättra mer! mycket mycket mer! =)

Excalibur
Kvällen avslutades med ett biobesök, det blev Avengers med bästa Kajsa, Jocke och Jonas. :)

Måndag morgon vaknade jag av (vad jag antar var) matförgiftning. 
Det sög!! 
Men tisdag morgon vaknade jag jättepigg, superhungrig och redo att köra!

Jobbade hemifrån framför datorn och bestämde mig för att klättra ett snabbpass på eftermiddagen! Stötte på Maja och Maria - kul med så trevligt sällskap! :)

Det kändes helt okej med tanke på hur kroppen kändes för bara några timmar sedan. 
Nu är jag galet taggad för fredag!! 
Kommer springa runt hela kvällen för att få väskan färdigpackad och förhoppningsvis får jag sova lite innan planet lyfter! 

Hoppas ni hejar på Robban, Danne och mig på fredag - vi finns på ifsc.tv! :D

No comments:

Post a Comment