Monday, May 7, 2012

¿Hablas español?

Då var man hemma igen :)
Jag har spenderat en vecka med repklättring i Siurana tillsammans med Matilda Söderlund och Rebekka Stotz.
våran ubersnabba VW Polo :D

Vi hade riktig tur med vädret! Det hade regnat hela veckan innan vi kom ner men vi kom lagom till solen och värmen. På fredagen och lördagen fick vi lite blandat solsken och regn, men vi kunde klättra alla dagarna!
Fint väder på ingång!
Matilda på Renegoide

Matilda öppnade resan med en riktig grym flash av Kalea Borroka, som även Rebekka gjorde senare under veckan. :)
I fredags lyckades jag stuka foten.. det sög och gjorde riktigt ont, men det var bara tejpa upp den lite och fortsätta vandra! :/
Tur jag hade rosa tejp till min stukade fot! :P
Efter 5 dagars klättring bestämde vi oss för att det var dags att säga hejdå, så efter en förmiddags klättring på lördagen satte vi oss i bilen mot Barcelona. 
Matilda och Rebekka valde Ceasarsalad

Vi hittade en sjysst restaurang att äta middag på och sen var det dags att hitta boende. Vi hade lyckats tajma en Barcelonamatch (mycket folk och fullbokat på massa hotell och hostels) men efter lite irrande kom vi in till La Rambla mitt i centrum och hittade ett hostel med rum! 
Vi gick en liten runda i Barcelona och på söndag morgon begav vi oss till flygplatsen.

Nu är vi hemma igen och jag vill verkligen börja "träna" klättring igen! Fingrarna känns bra, axeln och ryggen mår bra!! 
Ska testa att repa imorn och se vad foten tycker - Dumma den! 
Var hos Totalkropp och Victor idag och måste säga att dom är riktigt sjyssta! På onsdag ska han komma förbi K2 och tejpa min fot innan jag börjar bouldra. Så jag får känna hur det känns och ja.. förhoppningsvis kan jag klättra utan problem... :)

No comments:

Post a Comment