Thursday, May 10, 2012

Innsbruck!


Om en vecka är nästa världscup i Innsbruck och tro det eller ej men jag är anmäld!!
Jag hade planerat att följa med, spana lite och heja på Robban och Daniel - eftersom min form har vart i botten efter Thailand - men jag blev tillslut övertalad och har insett att jag lika gärna kan ställa upp själv! 
Jag ska ju dit och behöver erfarenheten så det är lika bra att köra. 

Jag ser verkligen fram emot det! 
Min första Världscupstävling!!!  

Det bästa är att jag inte känner mig nervös... förutom när jag sitter här och skriver om det och börjar inse att det är på riktigt... :P

Jag har inte så många tankar kring tävlingen än, men dom kommer nog. 
Jag vill alltid prestera bra på en tävling, och skulle det inte vara otroligt najs att glida in på en tävling, vara i riktigt bra form och faktiskt ta sig till semifinal?! 
Jo, det skulle det verkligen! 
Men med tanke på hur det har känts på sistone har jag verkligen inga förhoppningar alls.. eller jo, jag vill ju kunna etablera starten på alla problemen ;D

Status inför tävlingen:
Jag har en stukad fot, som känns mycket bättre för varje dag som går *håller tummarna* 
Det blir lite konflikter mellan hjärnan och foten när jag klättrar, som igår när hjärnan tyckte att jag skulle trycka med foten, men foten tyckte att den skulle släppa greppet och vila :P
Efter lite tjafs vann hjärnan - så det går ju åt rätt håll! 
Jag trött i både fingrar och axlar efter gårdagens pass. 
På ett bra sätt! 
Jag testade att deadhanga på 18mm listen 3 ggr, 5 sek och körde lite (ganska mycket) på våran nya systemvägg. 
Så det hade vart konstigt om jag inte vart trött i kroppen idag! 
Jag är otroligt nöjd över hur bra det känns i fingrarna - hoppas hoppas att det håller sig!! :D

Hoppas också dagsstatusen känns lika bra efter lördagen. 

Så med det sagt ska jag fortsätta jobba lite, träna magen, foten och göra mina axelövningar, ladda inför helgens träningsläger med Carlos som vi har på lördag och vänta på att mitt landslagslinne kommer med posten! :)

Jag kommer nog kolla lite på de senaste världscuperna också för att tagga lite! 
Nedan är länk till tävlingen i Vienna =)

Bara finalen (fast då missar man ju Danne)



Full version 

No comments:

Post a Comment