Wednesday, November 21, 2012

Mycket just nu!

Det har varit så mycket sista veckorna att jag har missat skriva uppdatering på bloggen. =)
Mycket jobb, träning och sen har jag hunnit klämma in litelite fritid däremellen!

För att göra en snabbbriefing - För två veckor sen la jag upp ett veckoschema för mig själv. Det gick sådär bra eftersom jag var sjuk nästan tre dagar (tis-tors). Men kände mig pigg och frisk på fredagen så passade på att ställa upp på 50-fresh. 
Det var jättekul att klättra alla nybyggda problemen men ännu roligare att se så många nya ansikten i finalen! =D och att det var fler än 6 tjejer som ville ställa upp!
Finalen gick bra (flashade problemen och vann =) ) och problemen var roliga! Men blev inge festande efter för jag hade en hel helgs jobb i Uppsala som väntade. Lyckades klämma in 1 1/2 boulderpass däruppe iaf! 
Nästa 50 Fresh har jag bestämt mig för att bygga till istället för att ställa upp! Ser fram emot det och hoppas jag lär mig mycket utav våra otroligt duktiga ledbyggare! :D

Veckan efter lyckades jag få in rätt mängd klätterträning och ett Boulder Bash, men endast två styrkepass och ingen jogging.
Boulder Bash var jättekul och jag hade passat på att joina deras 60-tals tema och ordnat en sjysst frilla! =)

När jag började klättra kändes det bra och jag gled upp för problemen, men det vände snabbt och helt plötsligt kände jag mig helt kraftlös! Jag vet inte om jag började välja svårare problem eller om det faktiskt var så att all energi tagit slut väldigt snabbt... hur som blev jag väldigt hungrig vid 20-tiden och drog med Nikki och Filip till Texas Burger för att ladda upp lite. Hoppades ju på en finalplats :)
Gick in i finalen som 3a och var jättetaggad! Jag vet inte vad det beror på men både 50 fresh och Boulder Bash har jag varit riktigt nervös på! Lite jobbig men härlig känsla som jag har saknat =)
Jag tror jag har blivit så nervös för att jag har vetat att jag kan och borde vinna tävlingarna men jag är sämst på att prestera med dom förutsättningarna. Så fort det borde gå bra går det riktigt dåligt och när jag har hårt motstånd och det inte borde gå lika bra klättrar jag som bäst! :P
Blir alltid rädd för att problemen ska vara hårdare än dom ser ut, jag börjar övergreppa eller skaka, slarva med fotisättningar, mäter avstånden fel osv.. mycket som kan gå fel och nästan alltid nånting som gör det!
Så det är något jag borde träna på och har fått göra nu, att våga vara bra och göra rätt! 
Känns dumt att säga men så är det och jag vet att jag inte är ensam om det.
3 flash senare (med mycket övergreppande haha) hade jag vunnit finalen! Härlig känsla och kul att börja få lite kontroll på psyket. Hoppas det sitter kvar och inte försvinner nu..
Tack byggarna på Verket för riktigt fina finalproblem! =)

Avslutade veckan på Uppsala med Fred och Erik. Blev massa parkour och bouldering! =)
Sen snabbt hem för att packa en cabinbag som skulle följa med mig till Kalymnos. 
Nu sitter jag hemma hos mamma och laddar för en sightseeing dag med lite pilates på kvällen. 
Hoppas på att hitta en laddare till min kamera på stan så jag kan slänga upp lite bilder sen! 




3 comments:

  1. Hallå Daniella!
    Härligt med Kalymnos.
    Jag förstår exakt hur du känner med din nervositet.
    Jag har själv drabbats av just DEN nervositeten i vissa sammanhang, men fick hjälp att jobba med den när jag pluggade.
    Om du vill kan vi prata lite om det när du kommer hem.
    Ha en riktigt bra klättertur!
    /Johan Larsson

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Johan!
      Det pratar jag gärna om!
      Ibland så funkar det, men jag vet nog inte riktigt hur eller varför.. än så länge är det nog tur/flyt som det hänger på :)
      Vi hörs och ses!

      Delete
  2. Mina bilder från boulder bash då??! :((
    /lotta

    ReplyDelete