Wednesday, November 28, 2012

Kalymnos dag 1, 2, 3


13 timmar är så lång tid det tog för mig att åka från Arlanda till båthamnen i Kalymnos! 13 timmar!! Det är ju lika länge som ett direktflyg till Phuket i Thailand. Haha
Morgon i Sverige

Soluppgång i Danmark
Tur att hemresan "bara" tar 8 timmar.
Jag fick iof höra att Fritidsresor har direktflyg på sommarhalvåret som tar ca 3 timmar. Och det är ju mycket mycket bättre om man vill åka ner då..! :)
Konstutställning med tema: cyklar
Ja, ner kom jag iaf till slut och möttes vid hamnen av mamma och Oliver.

Oliver fick sova hos mig när jag var på besök och då passade han på att mysa
Vägrade sova på längre avstånd än 20 cm...
Första dagen på Kalymnos regnade det, men jag kunde ju inte låta bli att klättra så vi gick upp till Grande Grotta som är i stort sett helt skyddat från regn!
Hemma hos mamma och taggar inför vandringen upp till Grande Grotta
Det är riktigt fin överhängande tufaklättring på många (nästan alla) utav lederna i grottan!

(Tyvärr glömde vi mammas kamera första dagen, min kamera hade ingen laddare och slut på batteri - fail! så har inga klätterbilder härifrån) =P

Jag bestämde mig för att börja med en led som heter DNA som jag hade hört skulle vara fin!
Fick några kommentarer om att det var en hård uppvärmning, men äh, jag ville ju bara komma igång och klättra!
Den var riktigt fin med många knälås och sjyssta vilor! Kändes inte så tungt alls och jag var förvånad över hur pigg jag var när jag kom ner, jag har ju egentligen riktigt dålig pump/uthållighet!
Körde vidare på två leder till i samma gradspann, Aphrodite och Ivi, som båda var riktigt fina och roliga!!
Det kändes som en riktigt bra start på resan med onsights och flash! :)
Jag såg fram emot att testa fler hårdare leder under veckan, men ville inte stressa i klättringen eller skapa ett jätteprojekt första dagen. Så nöjde mig med 4 leder ute och ett riktigt hårt boulderpass på ett utav Kalymnos inomhusgym!
Träffade en kille, Luka..., som vunnit grekiska mästerskapen och han visade mig massa problem och pushade mig riktigt ordentligt! =)
fina skrapsår efter en dags klättring =)
Dagen efter var jag riktigt trött i axlarna och det var skönt med en vilodag!
Det blev lite sightseeing under dagen

Lunch i Potja, varmt och skönt! =)
Begav oss upp bland bergen och där blåste det lite mer. =)








Vädret vände snabbt och helt plötsligt regnade det igen!
Efter mycket regn blev det en fin kväll ändå!
En vilodag med ett hårt pilatespass blev det! :) hjälpte inte riktigt mot träningsvärken - men jag fick utpekat en ny svag länk i min kropp och flera övningar på hur jag kan träna det!
Kul att lära sig något nytt om sin kropp!
Jag ska försöka förklara senare vad min nyfunna svaghet är! :)

På torsdagen var det fint väder och massa mer klättring! =)
Får skriva mer om det imorgon!
Får lägga upp alla klätterbilderna imorn! =)



No comments:

Post a Comment