Saturday, April 27, 2013

2 helger utomhus - tack rehaben!!

Det har varit två riktigt tuffa månader för mig både fysiskt och mentalt.. mycket rehab, lite bakslag och inte så mycket klättring.
Nu känns det äntligen som att det börjar vända, sakta men säkert!

Jag har lyckats få in två helger med utomhusklättring, på rad!, och jag är så otroligt glad!! :D
Det är så kul och skönt att komma ut och alltid med så härliga kompisar!

Förra helgen åkte vi till Bergparksblocket i Nacka, för att vara så centralt var det riktigt sjysst klättring - eller så var jag bara väldigt glad över att få komma ut och klättra! =P
Det spelar ingen roll vilket som. Det blev mycket klättring och jag lyckades till o med sätta ståstarten till "specialized" - Masterhit (7A). Vilket kändes riktigt bra med tanke på formen jag är i just nu (ubersvag).. haha
Lyckades få lite bilder därifrån också, blir så glad när jag tittar på dom för det syns en stor skillnad i hur jag håller axlarna under moven! Jag lyckas hålla dom nere och slarvar inte i rörelserna som jag gjorde förut, jag hoppas verkligen att det fortsätter såhär bra! =)











Idag åkte vi till Ågesta.
Det var mycket hängande på koblocket samtidigt som vi njöt av solen och värmen.
Det var perfekt klätterväder, kallt i skuggan och på väggen och jättevarmt i solen :)
För mig spelar det inte alls någon roll om jag kommer upp för problemen eller inte just nu, jag är så nöjd med att bara kunna klättra! Än så länge tror jag inte att jag har gjort något dumt med axeln..hoppas den håller!
Har inte så mycket hud kvar på fingrarna men hoppas på att få hänga i lite sten i morgon också, även om det inte blir lika mycket.

Sen är det bara samla hud inför nästa helg när vi åker ner till Götlaborg för boulder SM! =)
Här är lite bilder från dagens klättring, vi lyckades se båda ödlor och ormar som var ute och njöt av solen! =)





1 comment: