Saturday, March 22, 2014

STAC Grundtränarutbildning

Det tog ett tag för mig att göra valet att gå utbildningen. Eller, jag bestämde mig för länge sen, frågan var bara när jag skulle gå den, för pengar måste man ju ha också! :) 
När jag insett att det passade både med tiden o pengarna anmälde jag mig direkt! 
Ännu bättre blev det när jag såg att Maja skulle gå kursen också :) 
Det betyder att vi är två som kan spåna tillsammans på hur man kan använda det här inom klätterträningen! 

Efter många om och men (problem med tågen) sitter jag äntligen på tåget mot Stockholm. 
Det har varit tre otroligt intensiva dagar fullspäckade med information. :)
Det var länge sen jag satt stilla så länge och lyssnade på någon annan prata, oftast är ju jag den som står o snackar ;P 
Vi kom hem på kvällarna helt snurriga i huvet och fyllda med information som man vill komma igång med på en gång! 

Nu ska jag försöka inte vara så ivrig. :) 
Först ska jag låta allt sjunka in lite. Sen blir det tonvis med läsning och tänkande för att se hur jag på bästa sätt kan justera kidsens träning så den passar dom och deras behov bättre. 
Det lär ju bli några små justeringar där :)
Och sedan ännu mer tänkande och planerade för att sprida det vidare inom klättringen! 
Det här kommer bli riktigt grymt!! :D

Det känns som att jag har haft och fått mycket av informationen tidigare, men Joakim har ett så otroligt bra sätt att förklara och stärka allting på. 
Efter mina första besök på STAC har jag tänkt om mina tankar kring träning och försökt implementera det på klättringen. Nu har jag fått riktigt bra verktyg för att göra det och jag ser fram emot att gräva ner mig i allt. 

Jag är riktigt nöjd med utbildningen och ser verkligen fram emot dagen jag har råd att gå STAC Elittränarutbildning!! :D 
Nu vill jag börja lägga pengarna på min egen träning. 

Ser verkligen fram emot att ta steget in på en ny resa med ett nytt slutmål!! :D 

No comments:

Post a Comment