Monday, February 25, 2013

Magiker?

Nu har jag haft tre besök på Bosön hos Kristina som hjälper mig med mina överbelatningar och icke existerande muskler i ryggen (som faktiskt börjar existera) :) idag är det dags för fjärde besöket!

Efter senaste besöket kom jag därifrån med massa nya övningar (från ca 5 min rehab/dag till 1h/dag på tre veckor) och ett godkännande på att börja ta i lite mer igen! 4 lagom långa pass med lite tyngre flytt var helt okej! Woho!!
Jag får inte göra bålövningar på stången eller pullups än.. Men det känns mindre viktigt! Huvudsaken är att jag får klättra och ta i lite, har saknat det så mycket! :D mina muskler är jätteglada också!
Första veckans övningar
Andra veckans övningar
Tredje veckan hade två övningar till och får se hur det ser ut ikväll.
Musklerna börjar kännas riktigt bra men även om jag använder musklerna bättre så har inte skuldran riktigt velat lägga sig på rätt plats igen.
Anja Hodann rekommenderade mig att besöka en utav hennes gamla klasskompisar - en osteopat. (Tog ett tag innan jag lyckades memorera vad det faktiskt hette haha)
Anja kallade honom så fint en magiker som hade hjälpt henne med hennes axel och jag kunde ju inte låta bli att testa en sån :P
Jag kom till Osteopaten som fick höra de fina orden och han gillade att ha en utmaning att stå upp till, jag menar- ingen press att få höra att man ska vara en magiker på det man gör! :)
Det var ett bra besök och jag är imponerad!
Nej, skuldran är fortfarande inte helt på plats, men min rörlighet i skuldran har gått från 55% till 95% på ett besök! När vi testade rörligheten i slutet av besöket var jag riktigt glad, när jag testade det på kvällen och morgonen dagen efter och insåg att det fortfarande var rörligt blev jag riktigt imponerad! Han kanske är en magiker? ...undrar hur länge det håller? Nu har det ju hållt några dagar redan :P
Han började fixa o trixa lite med magen och mina höfter också och vi kom fram till att ett till besök innan Kina vore bra.. Får se vad vi hinner med.

Snart är det dags för Kina, bara två veckor kvar sen åker vi!!! :D




No comments:

Post a Comment