Tuesday, February 12, 2013

Positiv inställning

Nu har det gått en vecka sen jag fick "domen" att inte klättra. Idag bestäms om jag kan börja klättra igen eller får vänta lite till.. jag HOPPAS verkligen att jag får klättra!!
En vecka klarar jag mig, inga problem, men två?!

Under veckan som har gått har jag haft väldigt mycket tid över, det har varit jätteskönt!
Känns som att kroppen har fått återhämta sig på mer än ett sätt under veckan och jag börjar känna mig utvilad både mentalt och fysiskt. Skönt!
Det är riktigt tråkigt att behöva ta en paus i klättringen för att bara fokusera på en sak, men så länge jag vet varför jag gör det och att det kommer leda till något bättre känns det bra. Bara att fortsätta tänka framåt och behålla en positiv inställning och attityd!

Jag har passat på att börja läsa en bok om återhämtning - som är riktigt bra! Läs den om du får chansen =)
Lotta bjöd Anna, Carro och mig på Lasagne och kladdkaka i fredags. Mums! =)
Jag har också hunnit med ett besök till Uppsala där jag fick springa runt i parkourhörnan och leka med Terese och Mauri. Det är så kul! Och Mauri är riktigt duktig! Både på att parkoura och lära andra att parkoura =) Kommer definitivt åka dit igen om det inte blir någon klättring nu..


Under helgen träffade jag också en utav våra instruktörer, Linda, som ska hjälpa mig få koll på mina matvanor lite mer! =)
Så från söndag och fram för jag en matdagbok där jag skriver ner allt jag äter och när, samt hur magen mår varje dag. Jag ska också skriva ner om jag är extra trött/pigg någon dag, hur sömnen är och hur det känns när jag tränar.
Jag hoppas på att lära mig vad som funkar, inte funkar och kanske framförallt hur mycket jag måste äta.
Shape up och anteckningar används mycket nu när mat och välmående ska antecknas

Enligt appen så får jag knappt i mig hälften så mycket som den tycker jag ska, och då äter jag ändå minst 5 måltider/dag....

Brödbakning i söndags =)
Fixade massa matlåda till veckan igår också! Om jag hinner ska jag laga ännu mer matlådor idag men först måste jag köpa fler matlådor... :P

Vegetarisk lasagne, feta och spenat =)
Gigantiska lammköttbullar *mums*
Blev så mycket mat att matlådorna tog slut....
Ny matlåda =P
Nu ska jag ut och springa med Emilies hundar och sen ska jag få reda på om det blir någon klättring den här veckan! =)

No comments:

Post a Comment