Tuesday, February 5, 2013

Dags att laga kroppen

Har varit lite smådött på bloggen senaste veckan.
Jag har helt enkelt hållit mig borta från datorn så mycket som möjligt på min fritid pga överbelastningen. :P
Ska försöka skriva så kort som det bara går, har tre saker som jag vill skriva om, Lukas Iselis besök till Stockholm, mitt besök hos Hela Hälsan (väldigt intressant) och Dagens dom!

Snabb update:

Förra veckan var Lukas Iseli på besök och hade två träningar med oss seniorer i Solna KK elitteam. :)
Var riktigt kul att träna med honom - trots väldigt mycket mentala spärrar som jag får när nån tittar och bedömer min klättring. Måste fortfarande öva väldigt mycket på det har jag märkt. :P
Jag lärde mig lite om min egen klättring och små detaljer jag måste bättra och börja tänka på!
Vi fick även tips på fingerträning som ska göras varje vecka någon månad framåt.
Ser fram emot nästa möte med Lukas och hoppas det blir samtidigt som Carlos kommer upp till Stockholm! :)
(Mest hoppas jag och ser fram emot att jag har utvecklats till dess)


I måndags gjorde jag en 3 timmars tarmsköljning. Det är precis vad det låter som!
Man tömmer tjoktarmen på allt innehåll. Magen masseras (akupressur) och förhoppningsvis töms även fickor som har skapats i tarmen.
Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig innan jag kom dit, men då min mage inte har fungerat särskilt bra senaste veckorna, mycket smärtor, svällande mage osv, så tyckte jag det var dags att testa på det här!
Jag har läst mycket om det och fått rekommendation av någon (tyvärr kommer jag inte ihåg från vem då det var väldigt länge sen).
Nu tror jag att stress kan vara en del av magproblemen, men långt ifrån den enda anledningen..
Christina tog väldigt väl hand om mig när jag kom till henne och efter ungefär en timmes prat om kost och matvanor satte vi igång.

Det var fokus på örter och lite inriktning på kinesiologi under samtalet och det får man tycka vad man vill om - vissa köper det helt och andra har svårare för det, jag tänker inte säga till någon vad han/hon borde tycka om det utan man får helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning =)

När vi var klara kände jag mig väldigt lugn - i magen. En helt sjuk känsla! Jag kan inte minnas när min kropp kändes såhär stilla.
Magen är heeeelt tyst. Inga gaser, inget bubblande, FRAMFÖRALLT, inga smärtor(!!) - den bara är.
Platt blev den också! :P
Nu har det för visso bara gått en dag, men magen är fortfarande lugn!
Placebo eller inte, det känns riktigt bra med magen och jag hoppas verkligen känslan stannar! Jag har knappt ens vart hungrig idag! (När jag vart hungrig har det inte gjort ont heller, ni som känner mig vet att jag i vanliga fall dör av smärtor om jag inte ätit på 3 timmar... =( ) Så var det verkligen inte idag!

Är det såhär alla "vanliga" magar känns??
Ni anar inte hur bra ni har det!! Jag avundas er så otroligt mycket!!!!
Jag och Christina efter behandlingen
Jag är väldigt tacksam för hjälpen jag fick hos henne (även om det bara håller i sig en
vecka så är det mycket mer än vad sjukvården gjort för mig och min mage senaste 10 åren..)
Sista updaten
Från och med idag är det ingen klättring på en vecka!!! :(
Överkroppen behöver vila - ordentligt!
Så nu blir det fullt fokus på magen, benen och löpning! :)

Har precis insett också att jag har en HELT ledig helg iom vilan!! Shit! Två hela dagar utan både jobb och träning!!
Vad gör man då?? :P
vill vill vill klättra mer mer mer :D
Mitt fina bygge på K2 förra veckan (kommer inte bli något den här veckan eftersom jag ska vila!)
Hoppas att problemen uppskattas - jag fick verkligen anstränga mig för att bygga på sva (svaga sidan hos mig)

2 comments:

  1. Har du ingen bild på innehållet som kom ut? Jag är besviken.

    ReplyDelete
  2. Var är den? Jag arbetar för bilservice och jag vill spendera min helg för avkoppling.
    http://www.bilverkstadstockholm.se/index.php/bilservice.html

    ReplyDelete