Wednesday, July 10, 2013

Roadcrew

I fredags skulle hela svenska gänget åka till roadcrew!
Fred, Carro o jag åkte lite efter alla andra för vi skulle köpa permits till området. 
Det gick snabbt och vi var supertaggade på att möta upp dom andra vid området. Det skulle vara ca 40 min anmarsch och ingen av oss visste riktigt vägen. (Jag kom inte alls ihåg anmarschen från förra resan heller). 
Vi svängde upp på en liten stig från den stora vägen, gick över en stor äng och började klättra bland bergen. Allting stämde typ.... Fast... Ändå inte. 
Vi hade svängt av 10-15 min för tidigt från den stora vägen och gått upp till fel område! :P
Den här lilla missen resulterade i att våran 40min anmarsch blev ca 2timmar! Haha
Vi var ju iaf lagom uppvärmda när vi kom fram till dom andra! :D
Vilse bland bergen
Nästa gång kommer vi garanterat titta ordentligt i föraren innan vi går upp på en avvikande stig. Learning by doing! :P

Väl uppe vid roadcrew var vi ganska möra så blev inte jättemycket klättring. 
Jag joinade Stefan, Minna o Hannes på When the day breaks, 7b. Ett utav få problem med ståstart här i Rocklands.
Gillade klättringen jättemycket och lyckades sätta den ganska snabbt! :)

Efter det hoppade jag på Mary's Roof.
Mary's Roof
Försökte också starten på Tomorrow I'll be gone med Fred. Den kändes inte helt omöjlig men jag hade så tunn hud på fingrarna att jag inte vet om det var svårt pga det eller för att det faktiskt var riktigt hårt! :P
Hur som bestämde sig Fred för att han kan göra den så blir fler besök till det där avlägsna området! 


På lördagen hade vi alla vilodag och Stefan hade bokat in ett finbesök på en fiskerestaurang i Lambarts bay som ligger ca 40min från Rocklands.
Det var jättefint väder, grym mat, trevligt sällskap och vi fick bada lite i havet! =)


No comments:

Post a Comment