Wednesday, July 24, 2013

Sista veckan i Rocklands



En kombination av varmt väder, dålig hud och trötta axlar som behövt återhämta sig ordentligt gjorde att tredje veckan i Rocklands blev lugn med mycket lätt klättring.
Många halva klätterdagar och aktiv vila. Jag har sprungit massa, gått slackline och övat på handstående. :) 

Den här resan är första gången på väldigt länge som jag kunnat maxa och klättra flera dagar på rad! :D
Det är jättekul! Men lite läskigt också.. jag vill absolut inte backa och börja om från början igen! Vilket gjort att jag fått lyssna extremt noga på kroppen och ta ut fler vilodagar än jag velat.
Men trots det har jag ändå fått klättra mycket mer än vad jag trodde jag skulle kunna innan vi åkte ner. =)



























Sista veckan kändes mycket bättre och jag kunde pusha klättringen igen!
Det märktes att formen inte är i närheten av vad den var i vintras, jag har haft ork att göra ungefär ett hårdare problem/dag, sen har krafterna tagit slut :P
men nu känns det som att det börjar vända tillbaka och jag orkar lite mer för varje vecka. =)
Jag ser redan fram emot massa utomhusklättring i höst och hoppas jag kommer ha bättre styrkeuthållighet då! 
Möte med får på löprundan =)
Dirty Lies
Fred på Kingdom in the Sky

 Sista dagarna i Sydafrika spenderade Fred, Carro och jag i Kapstaden.
Det blev tre dagar fullspäckade med utflykter =)
Vi surfade två gånger i Muizenberg - världens bästa surfingställe för nybörjare (enligt alla som surfade..)!
Tyvärr blev det inga bilder från surfingen, vi hade alla fullt upp med att simma runt i vattnet och försöka fånga vågorna!
Det var galet kul!!! Varför har jag inte gjort det här tidigare?!
Jag är så glad att Katta och jag köpt en resa till Portugal för massa surf! :D
Nu ska jag bara träna upp triceps och hötfböjare lite så de blir lättare att ställa sig upp. haha

Vi åkte såklart till Simon's Town och tittade på pingvinerna =) och så tog vi även en tur ner till Godahoppsudden, Cape Point!



På vägen tillbaka passade Carro och jag på att bada i Atlanten. Alla sa att havet var svinkallt - men det var ungefär som att bada i mälaren.. :P Veklingar!


No comments:

Post a Comment