Wednesday, July 10, 2013

De Pakhuys igen =)

Två dagar regn gör en lite rastlös här i rocklands. Så när det äntligen sprack upp på onsdag eftermiddag drog jag o Carro ut på löparrunda! :)
Vi sprang inte hela tiden i början, fanns massa fårungar o fin utsikt att titta på på vägen! 
Tyvärr kunde vi inte springa hela sträckan vi ville pga en liten översvämning..
Meeen, det gjorde inte så mkt. Mina knän tackar översvämningen i efterhand! :P

I torsdags var solen tillbaka och jag ville till de Pakhuys och Minki! 
När vi stannade för uppvärmning på vägen dit passade Fred på att testa Poison Dworf o även sända den!! Riktigt bra gjort! :) jag ville inte testa den för jag hade bestämt mig för att göra Minki. :) 
Kom till problemet laddade lite och när jag började klättra den trodde jag det skulle bli en dagsflash, meen, hälen stack i slutet.
Så jag fick ladda om fem minuter innan vi hörde massa andra klättrare som var på ingång. Det blir lite jobbigt med 10 pers på ett problem, så jag slängde mig upp på Minki igen och allting kändes riktigt bra och jag fick äntligen göra problemet! :)
Minki
Yes! Nu kunde jag chilla resten av dan. 
Fast så blev det ju inte riktigt. Gjorde några press på Poison Dworf också och den borde jag göra på nästa session!

Poison Dwarf
Vi åkte vidare till Tea Garden och testade ett högt och läskigt problem (jag tyckte det iaf). Fred flashade den och det såg riktigt bra ut!!
Fred toppar Fakiren =)
Jag var för feg och vågade inte göra slutet idag. Det får bli nästa gång om jag känner mig lite starkare mentalt då! :) men det är ett problem som skulle vara naja att göra på den här resan! 
Jag på Fakiren
När vi kom tillbaks till stugan fick vi höra riktigt roliga nyheter från resten av svenskarna! Minna gjorde hennes projekt från förra resan, Kingdom in the sky, 7c, och Hannes gjorde Mooiste Meise, 8b+. Tre stycken personbästa på en dag! :)
Carro lyckades sända en 6b också. 

Grym dag helt enkelt! :)
Solnedgång vid Tea Garden

No comments:

Post a Comment