Monday, June 25, 2012

5 dagar i Västervik

På grund av diverse bilproblem fick vi tyvärr inte den bästa starten på resan ner till Västervik, men fram kom vi tillslut! :)
Framme vid Sjöända
Tyvärr regnade det första lägerdagen så utomhusklättringen blev snabbt utesluten. Vi åkte in till Västerviks klättergym och började lägret inomhus. Inga sura miner, det fanns ju flera dagar att dra ut på!
Lunch inne på Klättercentret
Andra dagen ville vi få igång alla lite innan klättringen så vi började med lite lekar tillsammans nere vid vattnet.
Sammarbete
Bra jobbat! =)
Första dagen ute blev halva dagen repklättring i Sjöända och halva dagen boulder vid Fruberget (för mig och mitt gäng kids) =)
Fina stolar hade de gjort vid klippan i Sjöända
Fick med mig en present från repklättringen i Sjöända - repsnärt :)
Det är jättefin klättring i Sjöända och jag kan definitivt tänka mig att åka dit och repa mer... när jag får mer sug för repklättring. :)

Efter lunch åkte vi vidare till Fruberget som är riktigt trevligt. Det är ett stort område med mycket klättring i olika stilar. Den här gången gick vi även till ett gäng problem som var nya för mig.
Första halvan av Deat (Croman)
Jag var så nära man kan komma på Deat (så den görs nästa resa) :) jag gjorde Croman istället och fick chansen att göra Soil som jag inte kunde ro i land förra året. Så jag var nöjd med första klätterdagen!
Soil
Dag två följde jag med repklättrarna till en klippa som jag inte kommer ihåg namnet på... =/
Där fick flera lära sig multipitcha vilket var väldigt uppskattat!
Lunch vid repklippan
Jag och Lotta gjorde en lätt multipitch tillsammans och satt ett tag vid toppankaret och njöt av solen!
Det är jättekul att bara klättra långt och mängd, det behöver inte alltid vara svårt och jobbigt... fast det är det som är roligast enligt mig! =)

Sista klätterdagen vart det bouldring. Vi började vid Röda väggen där några utav tjejerna gjorde personbästa! =)
Röda Väggen
Tove övervinner rädslan och toppar äntligen ur! =)
Jag gjorde de lätta problemen som jag inte testade sist jag var där, men kände inte för att klättra så hårt på små crimpar. Så jag tittade på de andra, fotade, njöt av solen och väntade tills det var dags att åka vidare.
Efter lunch hoppade vi in i bilarna och åkte vidare till VO. Centralt område med många problem som såg riktigt sjysta ut!
Jag gjorde Långa Farbrorn och en variant av den, vi gick vidare ut lite från skogen till en liten glänt där Dillerium ligger och jag gjorde Crack. Testade T-problemet men lyckades inte hålla i kroppen när jag fick pendel. Jag kände mig matt i magen så mitt problem var inte så svårt att klura ut. :)

Jag börjar inse mer och mer att jag hela tiden klättrar lite under nivån jag borde klättra på och till nästa utomhussession är det dags att börja ta i och projekta lite mer. Tror jag börjar bli lite mer mentalt redo för det nu. :D
En liten del av gänget!
Efter ett läger fyllt med klättring, härliga människor, regn och sol såg jag fram emot att bege mig vidare till Gotland och en midsommar med familjen! <3
Påväg till Gotland!

No comments:

Post a Comment