Thursday, June 28, 2012

Gotland

06.00 på onsdag förmiddag ringde väckarklockan. Dags att gå upp, packa det sista och äta frukost innan resan mot Gotland började.
Var framme 14.00 på Gotland där Emilie och pappa hämtade mig.
Ett snabbstopp vid affären innan vi begav oss till huset om var jättemysigt!!

Vi spelade en omgång kubb (jag var såklart bäst) ;) och efter det åkte vi söderut till raukerna.
Jättefin strand och det var kul att se hundarna springa runt och leka!


Tim sjunger loss i bilen
Bara 5 minuter senare har både Tim och Daniel somnat
Alltid fest på Gotland






Eric hade bestämt sig för att stanna hemma och det passade oss jättebra för då fick han laga maten så den var färdig tills vi kom hem - kokt färskpotatis och grillad kyckling blev det! Supergott!! Han kan om han vill :)

Dag två vaknade jag tidigt och bestämde mig för att ta en joggingtur. Kom ner till stranden som var jättefin! Passade på att springa ett varv där innan jag vände tillbaks till min frukost. :)
När alla hade vaknat och ätit frukost åkte vi till Vikingabyn!
De hade flera olika spel och lekhörnor, vi testade allt  och för en gångs skull lyckades jag bli vikingadrottning! :D
Såklart glömde jag kameran i bilen men Emilie fick massa bilder därifrån!

Efter alla Vikingaspelen var vi jättehungriga! Så vi åkte in till Visby för att äta lunch.
När vi satt och åt lunchen fick vi se en liten parad gå förbi på gatorna! Jättegullig :)

Vi var hemma igen kl 15.00 och la oss på tomten.
Jag började läsa min nya bok men efter ett tag började jag dåsa bort och insåg att jag höll på att få värmeslag. Blev lite kortspel istället och ett litet mellanmål innan vi skulle bege oss in till Visby igen för att klättra.
Boulderhörnan inne på Klättersilon
18.00 öppnade Gotlands Klättersilo och vi kom fram precis i tid!
Väggarna var jättefina, greppen nya och standarden på problemen riktigt bra! Jag tyckte problemen var sjyssta och graderingen ungefär som K2s undervåning. :)
Fick hälsa på Per-Olof som arbetat på Karbin tidigare (Miras pappa). Jag visste inte vem han var men han visste vem jag var (eller hans reaktion när vi presenterade oss var - "nämen, Robert Rundin va?!") haha

Hur som var han väldigt trevlig och han hälsar till alla Stockholmare!
Vi fick lite tips på utomhusklättring på Gotland också.

Det blev en snabbmiddag på donken innan vi åkte hem och dagen avslutades med en jättegod marängsviss! Fast istället för vaniljglassen hade vi hallonsorbet - galet gott!! :D

Sen var det såklart midsommar!
Vi fick finbesök av Fredde och Sara, det bjöds på riktigt god lunch, kubbspel och vad det nu heter när man ska putta bollar genom små bågar.. - har total brainfreese - och massa massa tårta!! (Är man hos Ebler blir det alltid tårta)
Pappa grillar
Snygg Emilie!
Fredde och Sara
Bästa syster igen! <3
En utav tre tårtor!
Alla samlade runt bordet för tårttajm!
Trötta efter all mat och lek bestämde vi oss för att titta på True Blood! :D

Grabbhörnan
På lördagen åkte vi ut till Klintklinten för att testa Gotländsk bouldring!
Det var ett jättefint område som låg precis vid vägen ute i en fårhage. :)
Vi hade inga paddor, men marken var mjuk och vi hade dynor med oss för att slippa landa i skiten.
Daniel lyckades göra en 7b(+?) travers på bara några försök, men jag och Eric lyckades inte hela vägen bort. Nästa gång får vi ha med oss paddor så vi kan testa dom andra problemen ordentligt också! För det såg ut att finnas mycket sjysst klättring, och det var bara på ett område!

Söndag morgon innan vi skulle åka till båten hejjade vi på Emilie som tävlade i agility!
Det var jättekul att se, synd att Ixi inte riktigt ville lyssna på Emilie bara. Men dom är så duktiga så det tar dom igen på nästa tävling! :D

Nu är jag hemma igen och har jobbat nästan en hel vecka med sommarläger på Klättercentret. Det är jättekul och tar sjukt mycket på krafterna, jag har inte ens orkat jogga på morgonen! Fast jag går upp innan 7 och har hur mycket tid som helst innan lägret börjat.. Men imorn eller lördag är det dags igen! Vi får se vilken dag kroppen tycker passar bäst :)

No comments:

Post a Comment