Wednesday, June 13, 2012

Kreativitet

Nu har jag spenderat två dagar på K2 med att bygga boulders!
Jocke och jag byggde på högra sidan av svampen (övervåningen) igår och Robban och jag bygge längst till vänster på övervåningen idag. 
Det är så roligt och utmanande att bygga!
Man får verkligen gräva i sig själv och sin kreativitet för att kunna skapa något som andra förhoppningsvis gillar.. 
Det bästa vore ju om man kunde bygga som Robban & c:o, i stort sett allt blir jättebra och roligt! 
Men det tar nog ett bra tag innan jag kommer dit, och många missar ska man göra på vägen :)
Måste ju testa massa dumma och konstiga moves för att lyckas få ut ett bra känns det som :)
Dagens bygge från mig och Robban =)
Idag var första gången jag lyckades bygga ett "Robbanproblem" (som jag kallar det). 
Det var i vänstra hörnan på övervåningen där jag byggde ett svarttejpat bök och stök problem (svarta grepp) (vänster på bilden). 
Robban kunde först inte göra det (i sina sneakers såklart, hade han haft klätterskor hade han gjort det lätt på en gång) och han blev riktigt sur! Han tyckte inte om problemet och förstod inte alls hur han skulle göra för att det inte skulle vara jättekonstigt eller hårt. :)
Sådär brukar ju jag tycka om hans bök och stök problem - tills jag kommer på/får rätt beta! :P
Nu ska jag bara sluta bygga långa moves och använda lite sämre grepp (gillar inte att bygga med crimpar egentligen).
Jag är också jätteglad över att jag har testat bygga med två greppserier som jag i vanliga fall inte skulle valt själv, byggde ett lila problem med boxliknande fyrkantiga grepp(svarttejpad) (glömde ta kort) och sen röda platta räfflade grepp (svarttejpad syns i mitten av bilden). 

Kul att bygga med alla på centret! Det är så inspirerande och de är så duktiga med egna och olika stilar! Jag lär mig jättemycket varje gång jag bygger med dom! :D

När arbetsdagen var klar var det dags för klättring! Jag fick sällskap av Bella som jag inte träffat på jättelänge och Hung som redan hade hållt på en timme. 
Hung och jag lyckades klättra ytterligare 1 1/2 timme och efter det blev det middag från Svenska Sushi köket som vi åt i Svandamsparken med väldigt fin utsikt över barnpoolen och lekparken :)
Det blev årets första piknick med väldigt trevligt sällskap! Tack Hung och jag hoppas på mer sånt i sommar! :)

Nu ska jag rehab träna, duscha och lägga mig! 

No comments:

Post a Comment