Friday, June 15, 2012

Västervik


Idag var det äntligen dags att bege sig till Västervik och 5 dagars klätterläger med ungdomarna! =)
Jag, Lotta, Alex och Emil hade bestämt oss för att bila ner och eftersom jag hade min mammas bil kunde vi ta den ner.
Kl 14-15 var tanken att vi skulle åka från Stockholm. Jag och Emil åkte ifrån K2 14.30 för att hämta upp Lotta och Alex och jag bad Emil lyssna på ett woosh woosh ljud som bilen gav ifrån sig.
Vi konstaterade att det inte lät så bra men körde vidare till Lotta och Alex.
När vi kom fram satt båda uppe i Alex träd och väntade på oss :)
Lyckades inte få båda på bild men man ser Alex shorts iaf =)
Jag gick ut för att hjälpa dom packa in i bilen men tappade mobilen i backen och hela skärmen sprack.... KUL! =(
Bestämde på en gång att en tur förbi Elgiganten stod högt i priolistan för att köpa plastskydd så inte alla glasbitarna skulle trilla bort..

När vi åkte ifrån Lotta och Alex var jag fortfarande orolig över lätet från bilen eftersom vi skulle köra en liten bit, så jag ringde pappa som befann sig i Västertorp - Tur!
Vi svängde förbi och kom fram till att avgasröret hängde "lite" löst, det kunde vara den som lät. Så vi begav oss till närmsta bensinmack för att be om hjälp att fästa den. Dom hänvisade oss vidare till en OKQ8 med verkstad.
Verkstaden i Fruängen
Vi kom fram och killen hittade felet ganska snabbt, ett utav spännena hade släppt och det var lätt åtgärdat.
Däremot började han bli lite fundersam när han såg bilen underifrån och frågade om vi hade hört ett woosh woosh ljud. Det hade vi ju gjort, så han hoppade in i bilen och tog den ett varv runt verkstaden.
Istället för att stanna framför oss körde han in den direkt och hissade upp den...
Alla däcken är i väldigt dåligt skick på bilen - och det påpekade han väldigt tydligt!
Dessutom var 3 utav 4 däck lösa!!!
Inte nog med det, båda framdäcken vobblade! =(
Det skulle inte bli något bilande till Västervik med den här bilen om vi inte ville tappa ett eller två däck på vägen ner..
Vi började ringa runt och fundera på hur vi skulle komma ner, tillslut lyckades Lotta övertala hennes mamma och vi fick låna familjen Rundins bil! Helt underbart!!
Vi körde hem bilen till midsommarkransen där Bettan mötte upp oss med hennes bil.
Lotta övningskörde till Bromma =)
Som tack för att vi fick låna bilen tog vi genvägen förbi Bromma och släppte av Bettan innan det var dags att åka upp på E4:an och köra Söderut igen. kl 17.00 begav vi oss från Stockholm mot Västervik.. Bara aningen försenade =)
Äntligen påväg!
Matstopp i Norrköping där Alex och Emil gick till Max och Lotta och jag gick till Pizza Hut :)
Mums!

Klockan var 22.35 när vi kom fram i Västervik. Det var ju nästan i tid (19.00)! =)
Nu sitter jag i stugan och tittar lite halvdant på Sverigematchen - är jättetrött och ser fram emot att gå och lägga mig så jag är pigg imorgon!
Jag hoppas på 5 toppendagar i Västervik!! =D
Den fina utsikten från ledarnas stuga i Sjöända - ungdomarnas syns framför sjön

No comments:

Post a Comment