Thursday, July 19, 2012

Äntligen klättring!! :)

Idag kunde jag äntligen klättra igen! =D

Det var ett tag sen jag skrev nåt här och det är för att jag inte har vetat vad jag ska skriva..

Förra helgen följde jag med Hung och Isabelle för att åka cableboard vid Arlanda. 
Det var jättekul, men jag insåg inte riktigt mina begränsningar utan testade att hoppa och fick två dåliga landningar som satte sig på nacke och skuldror. =(
Här är vi påväg att köra (man ser ett blått hinder/kick mitt på, det var den som var dum mot mig! :))
Jag mådde jättedåligt när jag kom hem på kvällen och dagen efter vaknade jag med nackspärr deluxe! :S
Det kändes som att jag hade flera tennisbollar instoppade under huden från nacken ner under skuldran.. härligt! 
Så istället för att påbörja min nya träningsperiod som Carlos skickat blev det vila. 

Jag bestämde mig för att vila tills det var helt borta och jag inte hade några känningar kvar, det jag har kunnat göra utan problem är att jogga.. skönt o kunna göra NÅT iaf! =)
Igår kändes det så bra så jag skulle kunnat klättra, men eftersom jag inte ville att det skulle svälla upp på en gång tog jag en vilodag till och idag blev dagen D! 
Jag värmde upp riktigt ordentligt både på golv och med hjälp av truebluen och jag blev riktigt paff när jag började bouldra. Jag kände ingenting! 
Kollade vad som stod på schemats första dag och bestämde mig för att testa köra det. 
Jag tyckte inte att jag kände nån större skillnad i formen, däremot vågade jag inte gå på till max eftersom jag hela tiden trodde att det skulle börja göra ont.. :p
När jag hade 1 problem kvar började jag känna mig lite trött i skuldran, jag velade under min vila mellan att fortsätta eller sluta, för en gångs skull valde jag det "vuxna" alternativet och slutade! =)
Nu sitter jag här hemma och känningarna har försvunnit, förhoppningsvis håller det sig borta bara jag känner efter så det inte blir överansträngt när jag klättrar (vilket är mycket lättare sagt än gjort)!

Imorn är vi ett stort gäng som ska in till stan o bowla! Det ska bli jättekul, men jobbigt eftersom jag kommer vara tvungen och bowla med "fel" hand.. haha, jaja, man kan ju inte vinna jämnt ;)

No comments:

Post a Comment