Wednesday, July 4, 2012

STAC och flygrädsla!


Igår var första gången jag åkte natttåg! :)
Jag hade förväntat mig hård säng, mycket ljud, skakningar och svårt att sova.
Liggvagn
Men jag tyckte det kändes som att vaggas till sömns :) kunde ha haft en bättre kudde, och det kunde vart mindre kvavt, men jag kan absolut tänka mig åka natttåg igen! :)
Jag blev väckt 30 min innan mitt stopp och var jättepigg! Synd att den piggheten inte höll i sig längre än tills jag satte mig och väntade på nästa tåg. :P

Väl framme hade jag 2 timmar att fördriva tiden på så jag satte mig i solen och åt min frukost!
Kl 10.00 började vi passet på STAC. Joakim hade en bild framför sig om hur mycket jag borde utvecklats. Redan när vi började fick jag höra att min hållning hade ändrats - jag har tydligen börjat få en svank. :P

Vi testade vigheten och min vänstra sida har verkligen skjutit iväg!! Från att vara under normal standard till att komma över målet! :D
Höger sida däremot.. Ja, den hade blivit bättre men inte tillräckligt bra! På vissa vigheten i benet kunde det vara 15 cm skillnad från vänstra, det är jättestor skillnad! Hem och stretcha högersidan helt enkelt!
Vi började även gå igenom de ny övningarna han tyckte jag borde avancera till och utgick alltid ifrån dit jag hade kommit. Det är tunga pass som kommer på schemat med mer vikter och explosivotet! En positiv del är att jag "bara" behöver göra varje pass (det är två st) en gång i veckan. Alltså min 2 träningsdagar till skillnad från tidigare 5. Däremot är det bra om jag kan köra 4 pass varannan vecka vilket jag mer än gärna gör! De här passen är riktigt utmanande och roliga!
Nytt schema på gång! =)
Jag överraskade både mig själv och Joakim på flera övningar, bl.a. Utfallsstegen som jag var riktigt dålig på sist och inte alla kunde ta mycket vikter i! Jag ska upp till 50kg, nu klarar jag 35-40kg!! Jag som bara kört med 16 som Max hittills. :)
Även bålen hade blivit riktigt stark och skuldrorna(fast bara om magen är vänd neråt).
Det finns fortfarande jättejättemycket kvar att rätta till och stärka men oj vilken skillnad det var från mitt första besök på STAC!
Nu ska jag maila dom igen med info om allt jag gör och se till att hamna i elitfonden. Dom vill ha med mig där så jag ska bara visa framfötterna nu!
Nästa gång dom presenterar nya elitfondare är runt september :D

Jättelitet plan!! 
För att komma hem till Stockholm igen hade jag bokat flyg, billigare och mycket snabbare än tåg.
Nackdelen är väl att jag är flygrädd!! =/ Det känns mycket bättre nu än för något år sen, men när jag kom ut på flygplatsen och såg ett propellerplan ville jag vända och springa till tågstationen! :P
Fast det kan man ju inte göra... och så vill jag ju bli av med min dumma rädsla så det var bara att hoppa in i planet och slå sig ner. 40 minuter senare landade vi på Bromma flygplats och jag var så sjukt glad!! :D

Åkte hem, lämnade väskan, cyklade till K2 och klättrade lite, cyklade hem och följde med Eric och Malou till Ikea, nu ska det fixas hemma! =)

No comments:

Post a Comment