Sunday, July 1, 2012

Slut på en hektisk vecka

Nu är jag helt färdig med min lägervecka som har inneburit dubbla arbetsdagar - Skönt!
Veckodagarna har börjat med lägerjobb och lek med barn hela dagarna, sen hem och arbeta framför datorn tills det blivit dags att lägga sig.
Jag orkade knappt göra mina styrkepass, än mindre klätterpassen och joggingen! :/
Det har varit en väldigt stressig vecka men nu hoppas jag det lugnar sig lite. :)
Jag började veckan tappert och följde mina träningsscheman (minus joggingen), men jag insåg i onsdags att jag var alldeles för trött för att orka göra träningen ordentligt. Tråkigt, men det är ingen idé att slita sönder kroppen! Den känslan vill jag inte få tillbaka :)

I lördags vaknade jag kl 9 (längsta sovmorgonen på väldigt länge, skönt att sova ut!) och jag hoppade direkt in i joggingskorna! Jätteskönt att kunna röra på sig och jag kände mig mycket piggare.
Planen för dagen efter det var att åka cableboard (wakeboard efter lina), men en utav de vi skulle åka dit med hade jätteont i magen så det blev inställt! =(
Jag och Hung drog istället in till stan och åt lunch och sen vidare till Cosmonova!
3D skärmen var tyvärr trasig så det blev rymdfilmer istället för Sea Rex
Jag hade inte vart där på fleeera år, tror jag var där i gymnasiet senast, och det var kul att gå runt på utställningarna. Jag lärde mig jättemycket! (eller kanske snarare så att jag grävde fram kunskap som jag en gång haft..) :P


En utav utställningarna på Cosmonova
I slutet av veckan lyckades jag även få en klipptid och det känns så skönt att äntligen ha blivit av med det gamla och slitna! Nu har jag en frisyr igen :D 
Det är inte så jättestor skillnad men det känns som ett helt nytt hår!
Nyklippt :)
Idag kände jag mig pigg och klättring stod på schemat! 
Jag kände mig starkare än jag gjort på länge, däremot kändes det som att jag segnade ihop väldigt snabbt! 
Jag ville inte sluta klättra så bytte ner mig en grad och klättrade de (för mig) nybyggda svarta problemen. Efter ett tag kom alla grabbarna och började kötta där jag satt, klart jag inte kunde låta bli att försöka göra det som dom gjorde! =) 
Och krafterna hade kommit tillbaka, jag testade om tidigare problem och trots att jag kände mig trött klättrade jag bättre än innan! 
Det är en jättehärlig känsla och jag gillar verkligen att jag börjat få mycket bättre kontroll över kroppen! 
För egentligen känner jag mig inte lika stark i fingrarna som jag gjorde i vintras, men oj vad mycket starkare jag är i kroppen! :D
Jag känner mig mer balanserad och gör rörelser som för ett halvår sen var omöjliga relativt lätt! Jag ser fram emot att bli ännu starkare och stabilare i kroppen!
Kul och se vad som händer när fingrarna börjar komma tillbaka också..

Efter klättringen följde jag med Hung, Thang och deras kompisar för middag och tvspel. De lagade lax som blev jättegott och till efterrätt blev det hallon, blåbär och massa jordgubbar! =)
Måste ju bara avsluta med och säga att jag faktiskt lyckades vinna över Thang i ett spel! ;) Jag är riktigt stolt över det - trots att jag inte vet vad/hur jag gjorde! =)
Bröderna Pham lagar middag

No comments:

Post a Comment