Wednesday, December 5, 2012

Inspiration!

Så, i helgen gick La Sportiva Legends Only av stapel (som om någon skulle ha missat det..) =P
Jag fick från torsdag till söndag en inneboende, Shauna Coxsey!
Vi träffades redan i början av året när hon var på besök för Tierra Boulder Battle och så har vi setts på de världscuperna jag åkt på, så det var inte första gången jag träffade henne nu.

Det var jättekul att ha henne på besök, hon är jättesöt och rolig, men också för att jag inte träffar så många andra tävlingsmänniskor som brinner så mycket för det dom gör. Det är väldigt inspirerande att prata om klättring, träning och tävlingar med någon som har hållt på så otroligt länge och som är så duktig som hon är!

I lördags var första gången jag fick chansen att träna med henne, inte klättra, styrketräna.
Hon frågade om jag och Lotta ville joina henne - absolut!

Det som stod på schemat var armhävningar, pullups, statiska enarms "loweroffs"med avlastning, mer pullups och avslutning med ett 20 minuters bålpass.

Jag visste ju redan innan passet att jag skulle få storstryk, men blev faktiskt glatt överraskad av hur bra det gick!
Jag jämförde mig inte med henne, men utifrån originalpasset som hon kör trodde jag att jag skulle vara tvungen att modifiera det mer (sänka antal reps m.m.) än vad jag behövde. Skönt, jag är inte helt otränad med andra ord. :P

Bålcirkeln som vi avslutade med var helt galet hård! Efter 10 minuter trodde jag att jag skulle dö, men vid 12 minuter hade magen domnat bort och då var det bara köra på de sista 8 =D

Hon är duktig på att pusha, hjälpa till och rätta en när man tränar, och det uppskattas väldigt mycket!

Dagarna efter bjöd på rejäl träningsvärk i bröstmusklerna (armhävningar är inte min starka sida), men av någon konstig anledning kände jag nästan ingenting i magen..

Ser fram emot att göra om passet i slutet på den här veckan och hoppas det går ännu bättre då och leder till mindre träningsvärk än sist! =P

Att ha haft Shauna som inneboende under helgen har gett mig mer och ny motivation!
Kanske inte just för att hon bodde hos mig utan snarare för allting som vi pratade om och också efter att ha tränat med henne. Mycket inspiration att hämta från henne!
Hon berättade mycket om hur hennes uppväxt var med klättring, träning och tävlingar. Att hålla igång motivation och hur det varierar beroende på vilka man tränar med och hur man tränar.
Upplägg, kost, tider allt! Det var mycket att lära, fundera på och tänka över helt enkelt. :P

Shauna är en jättesöt och väldigt trevlig tjej som gärna får komma på besök igen. =)

No comments:

Post a Comment