Friday, December 21, 2012

Julbak!

Då hade vi äntligen våra juldag tillsammans, dom tre amazonerna samlade igen för nya äventyr! =)

Jag började min dag med att lämna in mobilen på lagning. Äntligen är sprickan i skärmen borta!

Tyvärr lyckades dom inte få min mick att funka så jag måste tillbaks imorn och lämna in den igen.. =( BU!

Efter det drog vi till Liljeholmens Centrum och köpte stjärtlappar, nu var det dags för pulka! 
Vi åkte till trekanten där det fanns en gryyyym backe! Så galet kul att åka pulka! 
Kände mig som 10 år igen.. nu vill jag åka på skidsemester också =)

Trötta i benen bestämde vi oss för att det var dags att träna överkroppen, åkte förbi Svenska Sushi för lunch och begav oss sedan till Klättercentret för lite Klättring!
Mina axlar var riktigt trötta så jag bestämde mig för ett pass på truebluen för att undvika axeltunga moves. =)
Vi avslutade med att träna magarna lite. Vi måste amazoner måste ju hålla oss "in shape" ;P

Sen hoppade vi in i bilen och åkte till Coop för att handla lite ingredienser till julbaket =)
Det blev Rocky Roads, Glutenfria lussebullar, glutenfritt knäckebröd, risgrynsgröt (vi måste ju äta nåt) och sen.. damn it! Varför kan jag inte komma ihåg vad chokladbollarna som Carro gjorde heter?! =(

Jag är riktigt nöjd med dan och hoppas tjejerna är det också! 

























Passar på att lägga upp receptet till knäckebrödet, rekomenderar er att testa!
  • 2 dl majsmjöl
  • ¾ dl solrosfrön
  • ½ dl linfrön
  • ½ dl sesamfrön
  • ½ dl pumpakärnor
  • 2½ dl kokande vatten
  • ½ dl olja
  • flingsalt
  1. Sätt ugnen på 150°C varmluft.
  2. Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke.
  3. Häll över det kokande vattnet och oljan och rör om till en jämn massa.
  4. Klä en plåt med bakplåtspapper och häll över massan på plåten.
  5. Klä en plastpåse över handen och platta ut massan så tunt du kan, (täcker nästan en hel plåt). 
  6. Strö till sist över flingsalt och platta eventuellt in det med handen.
  7. Skär ut bitar i valfristorlek. Vill du så kan du lämna bort att skära i massan och sedan bara bryta bitar då knäckebrödet är färdigt.
  8. Grädda i ugnen ca 1 timme.
  9. Ta ut och låt svalna och bryt sedan i bitar.
Carro på promenad med Fenja =)
Carro leker med Fenja

2 comments: