Tuesday, December 18, 2012

Träning..

..kan kännas väldigt tungt när man har varit sjuk/ledig/haft viloperiod.
Jag har själv känt av det de senaste veckorna och det har inte blivit bättre av alla stressfaktorer som smugit sig på i livet.
Tränat har jag ju gjort! och jag har haft ett schema att följa. Däremot har jag haft väldigt svårt att följa schemat till punkt och motivera mig till att träna så mycket som jag ska.

En del i det hela är kylan som gör att alla lederna i kroppen värker lite extra skönt. =/
Tur att vi har bastu på Klättercentret så lederna kan mjukas upp innan träning om jag är alldeles för kall!

Förra veckan kom jag dock igång på riktigt igen. Det började kännas lättare att följa schema och jag känner att motivationen är påväg upp igen. =)
Som en liten extra bonus fick jag sällskap av Jessica och Emma på klätterpasset som jag hade idag!
Förhoppningsvis kommer båda dom vara en del av Solnas nya seniorteam efter nyår, vilket betyder att jag kommer ha fler människor att träna med som följer ungefär samma schema som mig! :D

Dessutom har Anja bestämt sig för att tävla, eller snarare tränare för att tävla, i världscuperna nästa år! Jättekul! Och förhoppningsvis får jag börja träna med henne också, vilket skulle vara otroligt kul och motiverande då hon är så sjukt duktig och stark! =)

En annan positiv sak med fler klätterkompisar är att det blir lättare att få bilder på det man gör =)

Dagen har bestått av två pass, ett styrkepass imorse inriktat på bål och sen crosstrainer där jag mördade mina ben (eftersom det är svårt att jogga ute just nu), och sen hade vi en kort styrkeuppvärmning med armhävningar och pullups innan vi körde ett klätterpass med intervaller och uthållighet (dags att pressa underarmarna rejält).
Morgondagen bjuder på ett tidigt styrkepass inriktat på ben och armar och sedan ett väldigt sent klätterpass, börjar med deadhangs och pullups och sen blir det lite kortare intervaller.

Nu är jag riktigt trött och ser fram emot att få sova och ladda inför morgondagens två pass.

Eftersom det är världens undergång på fredag har jag och några kompisar bestämt oss för att åka pulka, klättra, basta och julbaka! :D
På lördag är det klättring och fest i Uppsala för att fira att vi överlevde världens undergång =P
Kommer bli en riktigt bra helg tror jag bestämt!

No comments:

Post a Comment