Friday, December 28, 2012

Nytt schema!

På juldagen kunde vi inte längre vänta - det var dags att klättra igen! :)
Det blev fri klättring med ett mål - att ha kul! :)
Kändes bra i kroppen under passet och jag kände mig riktigt taggad på att börja köra ordentligt efter julen.
Kom hem och fick ett meddelande från Carlos om att ett nytt schema fanns på mailen! Wohoo!! Vilken fin julklapp!! :D
Öppnade schemat och blev riktigt förvånad!
Mängden klättring har minskat rejält. Det är 4 schemalagda klätterdagar/vecka. (Däremot är passen riktigt tuffa.) Jag skickade snabbt ett sms till Carlos och frågade om det verkligen stämde att det var så lite klättring?! Jag hade räknat med 5-6 dagar som förut.. Blev lugnad och fick förklarat att det bara är 4 dagar vecka och att jag borde hålla mig till det. Ok.. :)
Jag planerade snabbt in ons, tors och lör,sön på mellandagarna för att snabbt komma igång! (Jag har ju inte så mkt annat för mig just nu) :P
Jessica gjorde mig sällskap på onsdagen och Nikki klättrade med mig torsdag. Sjukt bra sällskap och pushande tjejer! Eftersom det bara är klättring två dagar kan jag ta i mer (känns det som) och jag tog i så jag höll på att spricka när vi körde intervallerna och maxpressen! :P
Hade jättekul och det kändes riktigt bra!
För att toppa mina två träningsdagar hade jag ett inbokat pass hos Victor på Totalkropp som hjälpte mig otroligt mycket! Jag har haft en låsning i höger axel (inget som har gjort ont eller så, men vissa rörelser har blivit lite tyngre) och nu lossade det rejält! Det lär ta några gånger innan det är helt borta, kommer ju lätt tillbaka, Men det ska Victor se till att jag blir av med helt! Om det är nån som funderat på att gå till Victor för behandling så har jag några presentkort med 10% rabatt, btw. Bara säga till. :)
Så, nu ska jag spela lite biljard och ladda inför helgens träningar!
Det känns som att 4 pass i veckan kan bli riktigt bra! Jag borde återhämta mig bättre och kunna ge mer på varje pass. Men det återstår ju att se! :)

No comments:

Post a Comment