Monday, June 24, 2013

Champsite

I lördags var det vår andra klätterdag i Rocklands. Fred, Carro o jag åkte till Champsite där vi började vid ett block som heter Teapot. :) 

Carro fick utmana sin höjdskräck rejält och jag fick en riktig käftsmäll av problemet Teapot som inte ens ville ge mig första movet. :( men det gjorde inte så mkt. Jag var så otroligt ihoppressad på den starten att jag snarare hade blivit chockad om jag lyckats lyfta rumpan! :P

Jag kollade i föraren och kände igen Ron Ron från förra resan. Dit ville jag gå o kolla innan vi åkte hem för dagen. 
Innan det tog vi en liten rundtur i området och spanade på lite olika problem. Det blev lunch och parkour i solen uppe på Jon Denver, ett utav de problemen jag var mest nöjd med att ha gjort på förra resan!! :) 
Stackars Carro sa att hon fick 5 hjärtattacker när Fred o jag började hoppa runt på stenarna. :D

Efter lunchen letade vi reda på Beginners bloc där det blev uppvärmning och där Carro hittade hennes första projekt för resan! :) 

Efter det gick vi vidare till Ron Ron blocket
Fred började genast testa Ron Ron Dyno. Jag gjorde ett försök på den och bestämde mig snabbt för att strunta i dynon och göra Ron Ron Diagonal istället.

Jag gillar dynos, men det kändes så konstigt med vinklarna på den här att det kändes lättare med ett "vanligt" problem. :P
Första försöken stack min fot efter första movet när man ska lägga upp en häl. Men när hälen kom på satt även resten av problemet och det kändes riktigt lätt! Jag vet inte om jag gjorde problemet förra resan men nu satt det och jag hade inga problem att repetera det heller! :) 

Jag var så glad att jag bestämde mig för att trots allt testa dynon igen. Gjorde ett halvdant försök där jag fick kanten men bara inte höll kvar. Så jag hoppade runt lite av glädje och sa att det här gör jag. Det här går!
Hoppade på problemet igen och gjorde det! 

Bredvid de här två problemen finns ytterligare en start som heter Ron Ron et Caramel, 7c, som jag började jobba på också. Det gick sakta men säkert framåt och jag hoppas jag får testa den flera gånger och kanske göra den. :)
 Vilodag vid stugan =)

No comments:

Post a Comment