Tuesday, June 4, 2013

Vilohelg?!

Jag och min kropp kommer inte riktigt överens om vilken träningsmängd som funkar för mig. 
Det har märkts extra tydligt nu i helgen när jag har vilat från klättringen för att få skuldrorna att återhämta sig helt. Vilket inte gått så bra, det har snarare känts som att jag har fått mer träningsvärk! hmm...

Jag har funderat riktigt mycket och länge på varför jag känner mig så ansträngd runt skuldrorna och helt plötsligt insåg jag vad det berodde på - cyklingen! 
Jag har cyklat mycket mer än vad jag är van vid och att hela tiden sitta och anstränga mig för att använda rätt muskler runt skuldran och inte använda någon nackmuskulatur tar ju jättemycket! 
Skönt, då vet jag vad det beror på och varför jag inte riktigt återhämtar mig. 

Så, min vilohelg vart helt plötsligt ingen vilohelg utan ansträngde skuldrorna kanske mer än vad klättringen gör =P
Men snart är de ju vana vid det!

Fick bada lite och agera grillmästare när jag inte klättrade =)

Helt okej att sitta stilla och titta på när de andra klättrar.. en dag iaf!

Utöver att cykla mycket så har jag även lyckats klämma in lite rehab, jogging och bålpass under helgen.


Helgens träningskompisar!
Skönt ibland att inte klättra, men nu börjar det klia lite i fingrarna och jag hoppas få in lite klättring ikväll eller imorgon igen! :D

Måste ju träna lite inför Rocklands som vi åker till om 2 veckor!!!!!!! :D
Snart hänger jag på den här stenen igen!! :D


No comments:

Post a Comment