Monday, June 17, 2013

Rocklands here we come!!!!

Då var dagen äntligen här! 
Flyget gick 15.50 och vi är framme ca 24 timmar senare. :P
Lång resa, som jag verkligen verkligen hoppas är värt det! :) 
Det är totalt ca 17h flyg och så ett mellanstopp i Doha på 8 timmar. Efter det är det bara 3 timmar bil från Cape Town till Rocklands!
Phiuuu. Mycket sittandes som måste tas igen när vi är framme! :D

Jag såg till att packa klart allting i lördags så jag kunde ta det lugnt o klättra lite i söndags. 
Det blev ledklättring inomhus (passande inför en boulderresa) :P
Jag blev glatt överraskad av min klättring men hade jättemycket pump i slutet av passet som gav mig lite kramp i underarmarna resten av dan. Tur jag har massa vila innan jag kan klättra igen, då hinner det släppa helt. :P

Imorse hämtade jag Carro o hennes packning så vi kunde packa ihop allt i en väska! Vi började med 10kg övervikt men lyckades sprida ut det på fler väskor. 
Sen bar det av till Arlanda! 

Väl på Arlanda fick vi liiiite problem med våra tre paddor som skulle bli en.. :P men tillslut lyckades vi pressa ner dom i en plastsäck för barnvagnar! Bra hoppat Fred! :D

I skrivande stund sitter vi på Dohas flygplats. Det är 35 grader ute och vi funderade lite på att stanna här i tre dagar innan vi åkte vidare till SA. Men det hade ju vart dumheter så snart snart är vi framme i Rocklands och klättrar! :)

No comments:

Post a Comment