Wednesday, June 12, 2013

Sista checken innan Rocklands!

Så, nu är det 5 dagar kvar tills vi åker på semester!
En månad i Rocklands, Syd Afrika, står på schemat och det kommer bli såååååå kul!!! :D

Igår var jag hos sjukgymnasten för en sista check av skuldrorna innan resan.
Jag var jättenervös eftersom mitt senaste besök inte gick så jättebra... Resultatet av det har varit mycket mindre klättring, stor fokus på rehaben och att verkligen utföra allting perfekt med i stort sett inga vikter eller något motstånd!
Backa bandet och gå sakta framåt, igen, men med ännu större noggrannhet.
Jag har även gjort mindre rehab de senaste två veckorna då jag svajat lite in och ut i en sommarförkylning, eller pollenallergi. haha =P

Hur som märkte jag att även Kristina hade låga förhoppningar när vi började gå igenom kroppen.
Det blev inte så mycket behandling utan hon ville snabbt ut i deras gym för att arbeta med skuldrorna.
Vi började jättelätt med några armlyft utan vikter, som tur var kan jag fortfarande göra dessa som innan, men nu ville hon utmana mer och la på olika kombinationer för skuldrorna som även dom fungerade bra!

Det blev en successiv ökning av vikter, motstånd och utmanande övningar och skuldrorna såg bättre och bättre ut! Till slut satt Kristina och applådera av lycka för jag kunde röra skuldrorna nästan "normalt"!! =D
Det var så otroligt kul att höra och känns riktigt bra inför Sydafrika!

Nu har jag tyvärr insett att jag måste få med mig pilatesbollen ner dit för att kunna göra mina övningar ordentligt, vilket jag tänker göra - kan ju inte börja slarva nu!
Så de blir till att kompromissa med mina kilon vid packning. Får se hur det går..

Jag lyckades även springa min första 5km runda igår - på 25 min!! Är sjukt nöjd! =)
(för vissa är inte 5km så långt, men för mig och framförallt mina knän
är det riktigt bra!)
Nu ska jag bara ta mig bort från asfalten när jag springer så kommer det gå ännu bättre!

No comments:

Post a Comment