Monday, September 10, 2012

Uppladdning och sista förberedelserna!

Nu börjar resfebern och nervositeten sakta men säkert växa fram!
Igår hade jag mitt sista klätterpass på Solna innan tävlingen. Det fanns många bra och roliga problem att köra på, plus bra sällskap som gjorde det till ett riktigt sjysst pass! :)
Idag vaknade jag med ömmande muskler och var riktigt glad över att jag har tre dagars vila framför mig! :P

Ryggen får lite uppvärmning
Muskelmaskinen
Dessutom hade jag ett besök hos Victor på Totalkropp som tog hand om mina stela och ömmande muskler. Fick ligga med muskelmaskinen (totalblock på riktiga namnet) samtidigt som han mörschade mina underarmar och sen bytte vi plats på och satte muskelmaskinen på underarmarna medan ryggen fick sig en omgång! Smärtsamt under besöket, väldigt skönt efteråt! =)


Fick en fin ny tejpning på axeln också för att låta musklerna vila lite. Får se om det sitter till tävlingen eller om det åker av innan. :)
Helt omtumlad efter första rundan,
men bara bita ihop och köra på!
Efter det tog jag ett snabbbesök hos Amara på Salong TeamEtt som gjorde mig lite fin. :) Hon är riktigt snäll och duktig, och så är hon ju precis vid jobbet. :P
Amara sitter och blandar ihop färger
Färdig hos Amara =)
Alex var så rolig och såg på en gång att jag hade gjort något nytt! Bra där Alex ;)
Nu är jag hemma, myser lite framför en film och undviker att packa väskan in i det sista för det känns fortfarande så overkligt att jag ska åka till Paris imorn! Galet galet galet och så otroligt kul!! Jag hoppas verkligen att kroppen mår bra på torsdag och att jag kan hålla nervositeten i styr!
Sitter och myser lite hemma
Jag trodde verkligen ALDRIG att jag skulle åka och tävla i ett VM, det är en helt sjuk känsla, overkligt!!

Bara för två år sen kändes helt galet att tänka tanken på att ställa upp i ett boulder NM/SM eller ens en Sverigecup. Det var så stort, nytt och läskigt! Men det här.. Det är ju ännu värre!! :)
Så otroligt mycket roligare också! Nytt land, ny stad (okej inte riktigt den här gången men typ), nya väggar, nya grepp, annorlunda klättring, massa nya människor, god mat och ja, listan fortsätter...

Tro inte att jag tycker SM är tråkigt, jag tycker det är grymt kul! Men på ett annat sätt. :)
Då känner man nästan alla (första gången kände jag ju iof ingen), känner igen väggarna, pratar samma språk som alla andra osv. Mysfaktor till max! Det ska bli jättekul att ställa upp i SM i oktober också, ser fram emot att få klättra alla galna problem som grabbarna ska bygga. :)

Har ni sett förresten att det är jag på postern för SM Boulder?! Galet! vem kunde tro det... :P
Men hoppas det blir måååånga som ställer upp!


Nä, nu är filmen slut och jag måste börja packa!
Har hunnit lägga ner kritpåse, skor och tjocktröja i väskan.
Det är ju nästan allt jag behöver! =)

No comments:

Post a Comment