Thursday, September 6, 2012

VM i sikte

Tävling i München och två dagar i Västervik med jobbet ligger nu i backspegeln.

Motivationen innan och direkt efter München var riktigt hög, men kort efter dippade den ganska rejält.
Mycket som hände, många tankar, ändringar i resan.... SUCK!
Jag kände mig inte alls motiverad ett tag och känslan av att bara åka ner tis-fredag (för kval) låg inte bra i kroppen. Jag vill stanna till söndag, men jag har inte så mycket pengar, samtidigt är ju VM bara en gång om året och det här är mitt första VM! Då vill jag ju inte bara stress åka ner?!

Boende är bokat för tis-fre, men eftersom Ryanairs hemsida är sämst och det ALLTID krånglar när jag ska köpa biljetter där har jag fortfarande inte kunnat köpa nya biljetter.. Men eftersom jag inte har köpt flygbiljetterna har jag istället börja fundera på att stanna längre och åka hem på söndagen.. Nu börjar det bli dags för mig att göra ett val!

Nu har motivationen börjat gå upp igen, vilket är otroligt skönt!
Två dagar i Västervik med jobbet, glad stämning och rolig och lätt klättring utomhus har gjort gott!

Fick även träna tillsammans med Steklund och Hannes när vi kom hem från Västervik idag och det kändes bra! =)
Det var riktigt roligt och jag tog i nästan lika mycket som på tävling, en känsla som jag inte får ofta på egna träningspassen. =)

Efter det här är det nu dags att titta framåt och ta sikte på VM som börjar på onsdag! =)

Jag måste börja förbereda mig mentalt inför tävlingen:
Hur kommer det bli med resan, trötthet efter flyg, frukost, gång till och från tävlingsarenan, hur ser väggarna ut, kläder (får inte glömma mitt linne den här gången) =P, hår, uppvärmning, tankar i huvet, inställning till tävlingen, förväntningar, mål m.m. även dom små sakerna är viktiga att förbereda men samtidigt inte övergöra! Ju mer jag har sett framför mig och gjort innan (exempelvis på mina vanliga träningar) desto bättre blir det på tävlingen! Det ska ju egentligen inte kännas så speciellt att tävla, samtidigt som det är det som är så kul, alltså - att det inte är ett vanligt träningspass! =P

Som jag skrev till SKF, jag åker ju ner för att utmana mig själv mentalt, jag vill hantera min nervositet och stress och jag vill verkligen ha så kul jag bara kan! =)

No comments:

Post a Comment