Monday, September 24, 2012

Västervik - en klätterfylld helg!

Ja, resan fick ju en bra start!
I stort sett alla från Stokholm bangade sista minuten på att åka ner till Västervik bouldermeet pga dåligt väder. :(
Men jag och Ry bestämde oss för att åka ändå! Let's do this!

Vi kom iväg i tid kl 16 och beräknad ankomst var 19.30.
Jag var ganska trött och ouppmärksam när jag körde.. Det var även min Co-pilot vilket ledde till att vi missade en avfart och hamnade.. Lite fel!
Typ halvvägs till Göteborg (när vi skulle vart framme) insåg vi missen! Kollade gpsen och fick veta att vi hade härliga 2h 40min kvar! :P
Bara köra!
22.00 var vi framme och fick hälsa på alla andra tappra klättrare som tagit sig ner :)
Det vart fest och vi försökte oss på Västervik by night.. Utbudet var inte så stort (två pubar), men vi hade väldigt trevligt!
Lördag var det dags för klättring -inomhus :)
Inte vad jag trodde jag skulle göra i Västervik när jag först planerade resan men det var kul och jag fick lära känna massa duktiga och trevliga klättrare. Alltid lika kul och inspirerande!

Ry sa på vägen ner till Västervik att han skulle ställa upp i SM iår om han fortfarande var starkare än mig, vi skulle köra en duell på gymmet.. tråkigt för mig, kul för honom - Han ska ställa upp i SM! =D

Efter klättringen blev det bastu, dopp i det jättekalla vattnet, sova lite och sen god mat och fest!

På söndagen var det mycket bättre väder (inte helt bra men bättre), Andy och Carlo fick klättra och sända ett problem. woho! Vi andra hoppade runt på sidan och hejade på. :P
Nalle och Andy följde med mig och Ry till Stockholm och avslutade dagen på Svenska Sushiköket.
Vi bestämde att det skulle bli klättring i Uppsala eller Stockholm på måndagen innan det var dags för Nalle och Andy att åka hem till Finland.

Solen sken i Stockholm när vi vaknade så vi åkte till Houdini (skönt att slippa köerna till Uppsala).
Både Nalle och Andy satte Houdini Assis, ganska lätt.. Kul att se dom klättra och bli inspirerad! =)




Men dagens värsting var nog ändå Stefan som gjorde Houdini campus.. bastard!
Jag kunde inte ens göra den.. men nästa gång sitter den! Ska träna bröstmusklerna lite först bara.. :P

No comments:

Post a Comment