Sunday, August 26, 2012

Back home..

Idag kom jag hem igen efter en helgs tävlande i München.
Vi hade tur med vädret när vi kom ner och trots lite duggregn har det varit riktigt skön temperatur alla dagarna!
Fint väder i torsdags
I torsdags när vi kom ner bestämde vi oss för att ta en tur förbi Olympia Park och spana in tävlingsområdet. Vi pausade lite nere vid sjön och tittade på några som åkte (eller försökte åka) cableboard :)

Break
Olympa Området är jättestort och det är mycket att ta in när man går runt där! =)
Sen åkte vi vidare in till stan för en rundtur och middag. Vi hamnade på en liten "oas" som var jättemysig.
Den lilla oasen
Vi var tillbaks på hostelet runt 21.00 och efter ca 30 min hade alla däckat! :)
Jag försökte hålla mig vaken till 22.00, annars vaknar man ju så tidigt! Men det gick inte så bra...
07.00 var jag klarvaken och redo att äta frukost. Vi hade en lång väntan innan registreringen som var mellan 17.00-18.30 så vi bestämde oss för att åka in till stan innan.
Det blev väldigt mycket promenerande - och ta mig inte fel, jag tycker det är hur mysigt som helst! - men jag fick sån sjuk träningsvärk i smalbenen. Nästan krampaktigt. Och det är ju inte det roligaste att ha när man ska tävla =P
Carlos Änglar på promenad

Tog en sväng förbi Boulder Welt - Jätteimponerande hall! Här vill jag klättra! =)
Ingång för tävlande och coacher
Vi kom till isoleringen i tid, fick våra nummer, starttider och startlistor! (jo, hade kollat innan på internet och sett att det var ca 50 tjejer anmälda, vet inte varifrån jag fick 25?!)
Det var hur skönt som helst att fler var anmälda! Känns som mindre press.
Största fotbollsspelet jag nånsin sett! :D

Inne på Olympia Stadion
En snabbsväng in till stan för middag och sen var det dags att dra hem så killarna fick sova och vila ut inför deras kval som började kl 10.00 på lördagsmorgonen.

Jag vaknade innan grabbarna, återigen pigg och klar för frukost! :)
Men det var riktigt skönt att kunna stanna kvar efter att ha önskat dom lycka till och sett dom gå iväg till isoleringen. Då hade jag gott om tid på mig att fixa hår och bara slappa lite.

Det var jättekul att se alla killarna klättra kvalet och väldigt skönt för mig att få se alla väggarna och se dom bli klättrade på innan mitt kval! Jag gillar att killarna kvalar först och tjejerna sist. Vet inte varför det är så men hoppas att det fortsätter i den ordningen! Då får jag en extra mental förberedelse innan tävlingen! :)
Nedan kommer lite bilder från killarnas kval: :)
Danne påväg till toppen på Problem 1


Robban toppar problem 1 :)

Danne flyger


Robban flyger på riktigt småå crimpar!


Robban en av få som nästan kom över på 5e problemet

Nu är det dags att kolla och heja på alla starka klättrare i finalen! :D

No comments:

Post a Comment