Thursday, January 17, 2013

Funderingar..

Bilden säger väl allt? VI HAR BILJETTER TILL ROCKLANDS! :D
(ja, den är lite suddig..)
Idag "började" jag dagen tillsammans med Rickard och Robert. Vi var på möte med Klätterförbundet och Midsommarkransens gymnasium där vi diskuterade framtida NIU klättring som jag och Robert kommer agera coacher för. :)
Jag har velat lite i vad jag egentligen tycker om att bli "lärare", men ju mer jag tänker på det nu och ju mer verkligt det blir desto roligare känns det! och jag är riktigt glad att alla övertalade mig att tacka ja!
Hoppas det känns så när allt drar igång också =P

Efter det blev det K2 och mer jobb, sen tog jag en sväng förbi Amara på Salong Team Ett rakt över gatan :)
Hon är alltid så trevlig och glad! Bokade en tid till imorgon, hihi, och flätade hennes hår. Jag tycker det blev riktigt bra! :P

Amaras hår är galet tjockt!! :)
Sen susade jag tillbaks till K2 och hängde lite med Emma och Carro när dom bouldrade. Skönt att inte göra något själv för en gångs skull. Vila stod på schemat och vila behövdes!

Fick lite mat med Carro på Restaurang/Bistron rakt över också, har inte testat lammkorv där förut (om ens alls?!) riktigt gott!! Kan rekommendera det =)
Gick tillbaks till K2 för lite mer häng och sen blev det hem till syster och mamma för "middag" (allting innehöll gluten så det var ju tur att jag ätit lite innan).
Bästa Oliver var såklart med mamma hem till Emilie! <3 <3
Nu sitter jag hemma och velar i om jag ska ställa upp i Boulder Bash imorgon på Verket eller avvakta och ha fullt med energi till helgens träningsläger med Carlos!

Jag tycker det är så otroligt kul att ställa upp i de här småtävlingarna! Det kanske inte är så stor tävling, men jag tycker det är så otroligt mysigt, många människor bra stämning, bra problem, rolig final, GLÄDJE helt enkelt!! Det spelar ingen roll hur det går heller för det är alltid så kul att ställa upp! =)

Helgens träningsläger med Carlos ser jag också fram emot! Det kommer bli kul, utmanande och fysiskt väldigt krävande (om jag har tolkat vårat schema rätt).
Jag vill ju såklart vara utvilad till helgen och kunna ge 100% utan att vara trött på något sätt!
Det är så synd att lägret ligger i samband med tävlingen då de här tävlingarna inte är så ofta, men kanske framförallt för att jag kommer missa den sista delen då jag är i Kina för att tävla =(
Just nu får jag lite ångest av det, hur jag än vrider och vänder på det och det känns inte kul!
Hade jag vetat att jag kunnat vara med på nästa Boulder Bash hade jag inte ens haft de här tankarna. Då hade jag ju kunnat se fram emot den istället och gått "all in" på lägret. Nu känner jag att det är svårt. Båda grejerna kommer bli bra och roliga, men på helt olika sätt. Och de är motiverande på olika sätt för mig och min klättring.

Boulder Bash är ju en del av klättring för mig, som en tradition! Kan jag så vill jag vara med.
Vi får se. Jag kommer nog dit lite uppklädd iaf, Disco(/70tals) temat i all ära! :D

No comments:

Post a Comment