Sunday, January 13, 2013

Slut på helgen och all dess träning

Då har ytterligare en helg susat förbi!
I fredags inledde vi (för vi var ganska många) helgen på K2 med 50 fresh.
Det var 50 otroligt bra nybyggda boulders som flera 100 klättrare trängde ihop sig för att klättra.

Kvällen avslutades med en final och utlottning av fina priser.
Finalen var jätterolig att ställa upp i då dom hade byggt bra och mycket hårdare problem än till tidigare 50 fresh (på tjejsidan iaf..) =)
Första problemet var inte så hårt, men väldigt roligt!
Andra problemet läste jag lite fel till första försöket, missade på näst sista greppet och fick köra ett andra försök där jag slet mig upp till toppen :P
Tredje och sista problemet tyckte jag var riktigt roligt! Tyvärr satte jag det inte på första försöket och heller inte andra, men jag var riktigt nära båda gångerna och klättringen räckte till en vinst. =)
Efter tävlingen när jag var lite mer utvilad kunde jag inte låta bli att testa problemet igen och jamenvisst. Då gick det hela vägen! Nästa gång får jag helt enkelt ta i liitee mer.

Hoppas alla som var där hade kul också och uppskattade alla sjyssta problem som fanns! Det var riktigt bra stämning under hela kvällen med många trevliga klättrare i hallen :)

I lördags höll jag en utbildning för våra nya klätterskoleinstruktörer. Grymt gäng och jag är helt säker på att deras gruppdeltagare kommer bli helnöjda med sina ledare!
Tyvärr betyder de här utbildningsdagarna att jag är helt slut både mentalt och fysiskt, så det blev till att åka hem och vila upp sig inför söndagens träning.

Det var riktigt skönt att få vila ut på söndagsmorgonen och jag fick börja dagen med ett skypesamtal med pappa :)
Fick ett sms från Anja också som undrade om jag ville haka på henne och träna och det gjorde jag gärna!

Anja Hodann (för de som inte vet:)) har alltid varit en förebild för mig inom klättringen, hon är otroligt duktig, stark och motiverad, både vad gäller tävlingsklättring och utomhus. Riktigt snäll och trevlig är hon också :)
Det är jättekul att hon också ska tävla i världscuperna i år och jag är säker på att det kommer gå grymt bra för henne!
Vi körde ett pass med deadhangs (4x10sek), pullups (4x10) och maxpress. Anja kör med extra vikter på både deadhangs och pullups, jag skippar vikter på deadhangsen för jag är rädd att jag ska få ont i fingrarna, jag har inte vikter på pullupsen för då skulle jag inte orka att göra 10 st 4 gånger :P

För två år sen trodde jag aldrig att jag skulle komma upp till Anjas "klätternivå", jag ville bli starkare, modigare och bättre som klättrare, men det kändes så otroligt långt bort. Nu är jag nästan där, och det känns fortfarande lite overkligt men samtidigt jättekul att jag har kommit så långt som jag har!
Anja är fortfarande mycket starkare än mig, men jag lär mig saker hela tiden och känner att jag nästan kan hålla samma nivå som henne.
Jättekul att träna med någon som är lika motiverad som sig själv, och framförallt någon som är ungefär lika/lite starkare! Det ger en liten uppfattning om hur stark jag borde bli innan tävlingarna och gör att jag tar i ännu mer och ser fram emot nästa träning när jag måste fortsätta pressa mig själv! =)

Kom hem från träningen och började genast laga mat!
Det blev kycklingsallad - enkelt och väldigt gott :)
Middag!
Ordnade också grunden till väldigt mycket kycklingmatlådor :P
Halvfärdiga matlådor
Ser redan fram emot att äta dom! Nu ska jag bara koka upp palsternacka och ordna sallader till matlådorna sen är de färdiga.

No comments:

Post a Comment