Tuesday, January 15, 2013

Naprapat, styrka och klättring

Igår var jag hos Victor på Totalkropp igen. :)
Jag passade på att köra ett väldigt efterlängtat bollpass innan eftersom jag ska undvika belastning på axlarna efter besöket.
Snodde systers boll för att kunna träna lite hemma =)

Tog en joggingtur till Victor också, det kändes som en sån dag bara, fint väder med solsken, vitt på marken, iskallt ute! perfekt! (Fick även på vägen höra ett par gymnasiekillar snacka om mitt "ass" som tydligen såg väldigt bra ut.. Jo man tackar! :P)


Väl hos Victor kollade vi igenom skuldran som börjar bli riktigt stark och må bra! (Hoppas jag inte jinxar nåt nu) nästa vecka kommer vi börja träna den lite hårdare så den orkar mycket belastning, länge och ofta! :)
Victor passade också på att fråga hur underarmarna kändes.
"Bra, inga problem" tyckte jag.
Han tog tag i höger arm och började känna lite på underarmen. Mitt ansiktsuttryck hade nog inte lurat nån just då. :P visade sig att underarmarna var riktigt spända och det var bra av Victor att hålla koll på dom och ge dom en genomkörare! ..Fast det var otroligt plågsamt under själva behandlingen.
Jag tackade för mig och tog en powerwalk hem för att fortsätta jobba! Jag ville inte pressa knäna med för mkt spring i kylan. Känns idag som ett bra val!

Gick upp tidigt imorse för att hinna jobba lite hemma innan det var dags att bege sig till gymmet för lite styrka!
Benpass på schemat, utfallssteg (nu börjar jag komma upp i vikt igen, lite mer än 45kg är jag uppe i och tror banne mig jag klarar 50kg nästa gång!), sidoutfallssteg där jag testade att ta fram 12kgs kettlebellsen. Ställde mig i position. Ställde tillbaka 12kg. Tog 8kg. :D
Haha. Stor skillnad på 4kg!! Så tog två 9kg hantlar till andra setet istället! :P
Blev 20kg i maxpullupsen också. Men det var knappt idag. Tog i så mkt på sidoutfallsstegen så armarna var helt slut när det var dags för maxpullups!

Avslutar alltid styrkepassen med stretch-först på bollen.
Sen med boxen
Efter styrkan blev det jobb, lunch, jobb och ladda om inför klätterpasset! :)
Dagens pass började med deadhangs och pullups.

Testade att vikta deadhangsen igen.
5 kg kändes lätt och är nog en bra nivå att börja på.
Jag är så otroligt stolt över att kunna göra 10st pullups 5ggr så ni anar inte! För ett år sen kunde jag inte ens göra 10 en gång! Knappt ens 8! Haha. Man blir glad för de små sakerna.. :P
Sen var det dags för maxpress boulders! Höll mig borta från små crimpar så mkt som möjligt och klättringen kändes riktigt bra!
Titta- jag open handear greppet! inget crimpande här inte
(bara på alla andra grepp jag tar...) :)
Hade sällskap av bästa Emma och Kajsa idag också, fick Emma på bild! :)
Passet var dock väldigt långt och jag höll inte igen nånstans så när jag började de sista problemen hade jag knappt några krafter kvar. :P
Bestämde mig för att skippa sista problemet för jag är helt hundra på att det inte hade gett mig något (eftersom jag var ute efter maxstyrkan).
Istället fick magen njuta av middag!! :D

Nu är jag hemma och ögonlocken väger otroligt tungt! Men klockan är ställd för imorn och jag längtar redan efter nästa träningspass!












No comments:

Post a Comment