Monday, September 9, 2013

Tiden går fort när man har kul

Fy sjuttsingen va snabbt tiden flyger förbi ibland!
Det är redan snart två veckor sen vi var i GBG på SM och om 3 dagar är det bara 1 månad kvar tills vi åker till Rocklands i Sydafrika!! GALET! =)

Jag har nött på med min rehab och det börjar kännas riktigt bra! Skuldran och ryggmusklerna börjar bli starkare och jag kan ta i lite mer varje träningspass. sköööönt!

SM var en liten milstolpe för mig och min rehab. Det vart en mental utmaning mer än fysiskt och jag hade riktigt kul under tävlingen. =)
Anna på andra kvalproblemet!
Mitt största fokus låg ju inte på någon placering eftersom jag inte tränat särskilt hårt, utan istället var målet att klättra så ordentligt som möjligt, inte slarva och göra något dumt med axlar och skuldror och ha kul!

De hade byggt riktigt roliga problem och i min värld spelade det absolut ingen roll om jag kom upp eller inte för det var så kul att klättra problemen!
Kvalet gick mycket bättre än jag hade hoppats på och jag gick in som 2a i finalen.
Carro på hennes första boulder SM! :D
Stark Emma på första kvalproblemet!
Fred som fuskar sig förbi halva problemet =P
Det hade jag inte trott med den här axeln :P att gå vidare till finalen hoppades jag på, men inte på en bra placering in i den.
Hur som, kvalet slet mycket på axeln och ännu mer på benen! Kändes som jag hade sprungit ett maraton och benen höll på att ge vika på söndags morgonen. Men, inget att klaga på, bara se fram emot fler roliga problem i finalen och se till att klättra ordentligt.
Första och andra problemet satte jag på mina sista försök - när tiden gått ut. Jag kom tillbaks till isoleringen med världens största leende och var så sjukt nöjd!
Tredje problemet var det enda problemet jag trodde jag skulle göra ganska lätt när vi hade skådning (det var ju en dyno), men det var problemet det gick SÄMST på! haha
Dyno var inget som min kropp ville känna sig bekant med. Roligt hur det går ibland.
Sista problemet var riktigt roligt men hade ett lite för tungt axelmove i slutet.
Jag gjorde mitt bästa men fingrarna ville inte hänga kvar i slutjuggen. Synd, men jag var riktigt nöjd över att ha lyckats med två dagars maxklättring på rad!!
Det har jag inte utsatt mig för sen jag fick överbelastningen och det känns riktigt skönt att klara av det. Och även att komma till sjukgymnasten och få bekräftat att allt ser bra ut! *phiuuu*

Jag lyckades inte behålla min 2a plats som jag hade in i finalen, slutade på en 4e placering som jag är riktigt nöjd med!
Det var en riktigt rolig helg i Göteborg och kul att besöka Outdoormässan också och få testa på lite andra aktiviteter =P

Har under senaste veckan kört på med rehaben, mer motiverad än innan, och även lyckats komma ut lite mer för bouldering i Stockholm. Lyckades ta årets första dopp också! Som tur var inte i mälaren..

Sommaren verkar komma så otroligt snabbt i år så nu gäller det att passa på med utomhusklättringen innan det blir för varmt! =P








No comments:

Post a Comment