Thursday, September 5, 2013

Multisport

För ungefär en vecka sen pratade Kajsa och jag om olika typer av lopp och tävlingar. Vi var båda sugna på att testa lite olika saker så jag bestämde mig för att kolla upp vad som fanns. Hittade en multisporttävling, STAR, Stockholm adventure race, och såg att dom hade en Prova På kväll 4 september. 
Hörde av mig till Kajsa direkt och kollade om hon var sugen. En dag senare hade vi bestämt oss för att testa! :) 

Jag har sett fram emot det här en vecka nu och det var riktigt nära att jag inte åkte då jag vart lite seg senaste dagarna. Men bestämde mig för att iaf åka ut till Hellas och ta det därifrån. 

Vi började vid vattnet där de gick igenom kartläsning och de olika momenten. 
Sen drog det igång!
Det var riktigt najs och man fick testa på de olika momenten i ett multisportlopp - paddling, cykling o löpning, samtliga med orientering för att hitta stationer. 
Det var jättekul!! Att springa runt i skogen är nog en av de roligaste sakerna man kan göra! (Bortsett från klättring då) :)

Jag är riktigt sugen på att testa ett riktigt lopp... Men vi får se vad som händer. :)

Skjutsade hem Kajsa efter loppet och var riktigt trött när jag kom hem, så blev en latismiddag. :) 
Rödbetor, spenat, morot, avokade o ägg. 


 

No comments:

Post a Comment