Tuesday, September 10, 2013

Hård träning

Nu har jag sedan tre veckor fokuserat 110% på rehaben och redan börjar det visa resultat och kännas riktigt bra! :)
Visst, jag körde mycket i våras också, men då klättrade jag även mycket, bl.a. världscup i Kina och Millau samt SM. Saker som backade rehaben ganska mycket..
Lite av de rehabövningar jag gör nu och mitt snygga hemmabygge för o komma i rätt höjd med armarna :P
Den här övningen har jg haft mycket svårt för och problem med innan. Idag fick jag äntligen lite klarhet i vad jag förväntas göra med mina muskler och hur det ska kännas! Skönt! Ett till aha-moment hos sjukgymnasten! :) 

Nu har jag nästan inte klättrat nånting alls och när jag har gjort det så har det varit lätta och korta pass för att inte köra på trötta muskler. 
Jag har helt enkelt fått mycket tid att fokusera mer på tekniken och andra träningstyper :P
Rosa rosa rosa - dags o springa i skogen! Och så låna cykel och nya cykelskor! :) 

Igår hade vi träning med killarna bakom "Gimmekraft" på K2. Det var riktigt kul och inspirerande att köra med dom. 

Första gången på länge som jag verkligen har velat köra styrketräning och maxa!! 
Jättekul, och jobbigt! 
Motivationen till hård träning börjar komma tillbaka och det betyder att jag kommer få det svårare och svårare att hålla mig till ordentlig rehab och "softare" styrka. Men det ska jag klara!
Nu har jag fått som läxa att gå på hårdare i rehaben och testa lite vikter på några övningar igen! Wohoo!
Tack Kristina och tack Bosön! 

No comments:

Post a Comment